تکنولوژی

اپل در فکر خرید تسلا و نت‌فلیکس

شرکت سیتی گروپ (Citi Group) یک شرکت خدمات مالی، بانکداری آمریکایی و چند ملیتی است و به تازگی اسامی 7 شرکت را به عنوان اهداف خرید بعدی شرکت اپل، معرفی کرده است که نام شرکت‌های بزرگی همچون Netflix ، Walt Disney و Tesla در این لیست به چشم می‌خورد.

طرح مالیاتی رئیس جمهور کنونی آمریکا، دونالد ترامپ ماه گذشته اعلام شد که طبق آن به شرکت‌های چند ملیتی این اجازه داده می‌شود که سرمایه خارجی خود را با نرخ 10 درصد (به جای 35 درصد کنونی) به وطن بازگردانند. یکی از تحلیل گران سیتی گروپ، Jim Suva می گوید: “یکی از اولویت‌های اصلی دولت این است که به شرکت‌های آمریکایی این امکان داده شود تا سرمایه‌های خارج از کشور خود را با نرخ مالیاتی کمتری به کشور وارد کنند، شرکت اپل نیز که بیش از 90 درصد سرمایه‌اش در خارج از مرزهای آمریکا وجود دارد، به احتمال زیاد از این قانون زیاد استفاده خواهد کرد.”

از دیگر پتانسیل‌های خرید شرکت اپل، شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard‌، Electronic Arts، Take Two و سرویس پخش آنلاین Hulu است. تحلیل گر سیتی گروپ، آقای سووا می‌گوید که این شرکت‌های برگزیده با در نظر گرفت 5 معیار، مورد بررسی قرار گرفته‌ و انتخاب شده‌اند که عبارتند از تناسب استراتژیکی، مقیاس جهانی، حجم معامله، تعداد دارایی‌های غیر استراتژیکی و تاثیر احتمالی به روی سهام شرکت اپل خواهند داشت.

به دلیل فشار سهام داران اپل برای عرضه سرمایه نقدی، این شرکت برنامه بازگشت سرمایه خود تا مبلغ  50 میلیارد دلار را تقویت کرده، برنامه بازخرید سرمایه خود تا مبلغ 35 میلیارد دلار را به اجرا درآورده و سود سه ماهه خود را 10.5 درصد افزایش داده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا