تکنولوژی

آیفون‌های آینده، عمر باتری طولانی‌تری دارند

اپل احتمالا در آینده برای صفحه نمایش آیفون و ساعت‌های هوشمند خود، از تکنولوژی نوینی استفاده خواهد کرد که با کمک آن انرژی بیشتری صرفه جویی خواهد شد. طبق گزارش شرکت تحقیقاتی  IHS Markit، با کمک این تکنولوژی در صفحات نمایش، عمر باتری دستگاه‌ها نیز قطعا طولانی‌تر خواهد بود.

این تکنولوژی جدید قادر است پیکسل‌های صفحه نمایش را روشن و خاموش کند به این معنی که می‌تواند نقش مهمی در مشخص کردن رزولوشن، رفرش ریت و میزان مصرف برق صفحه نمایش ایفا کند.

در حال حاضر، صفحات نمایش OLED گوشی‌های هوشمند، از تکنولوژی LTPS TFT یا ترانزیستورهای پلی سیلیکون-low-temperature polysilicon thin-film transistors– به عنوان تکنولوژی استاندارد استفاده می‌کنند. اما IHS معتقد است که در محصولات آینده اپل تکنولوژی جدید LTPO TFT یا پلی کریستالین اکساید با دمای پایین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

IHS در توضیح این فرضیه عنوان می‌کند که تکنولوژی LTPO در مقایسه با  LTPS، 5 الی 15 درصد بیشتر در مصرف برق صرفه جویی کند و به همین شیوه عمر باتری‌های آیفون‌های آینده قابل افزایش خواهد بود.

از آنجاییکه اندازه و رزولوشن آیفون‌ها در حال افزایش است، بالطبع مصرف برق دستگاه نیز بالا رفته و عمر مفید باتری کاهش می‌یابد. IHS همچنین مدعیست که با توسعه تکنولوژی LTPO، اپل می‌تواند کنترل بیشتری به روی قطعات صفحه نمایش‌های OLED محصولات خود اعمال کند و این درحالی است که  فعلا ساخت تمام قطعات صفحه نمایش های OLED در انحصار شرکت‌هایی مانند ال جی و سامسونگ است.

اپل در حال حاضر تمام پنل‌های او‌ال‌ای‌دی خود را از سامسونگ تهیه می‌کند اما اصلا بعید نیست که ال جی نیز به زودی به عنوان تامین کننده ثانویه معرفی شود. البته ساخت پنل‌های انطاف پذیر اوال‌ای‌دی کنونی محصولاتی مانند اپل واچ  به عهده هر دو شرکت سامسونگ و ال جی است اما طبق گفته IHS ، اپل در آینده احتمالا از این دو شرکت درخواست خواهد کرد که استراتژی منطبق با تکنولوژی LTPO را در تولید قطعات صفحه نمایش اعمال کند و نقطه شروع آن، اپل واچ خواهد بود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا