تکنولوژی

الکسا از منزل شما محافظت می‌کند!

از قرن‌ها پیش تا به‌امروز صاحبین خانه از روش‌های مختلف و البته نوین برای جلوگیری از ورود سارقین به خانه‌هایشان استفاده کرده‌اند. این روش‌ها از سنسورهای تشخیص حرکت گرفته تا دوربین‌ها مدار بسته ساده و حتی سگ‌های نگهبان را تشکیل می‌دهند که البته هرکدام نقص‌های به‌ خصوص خودشان را دارند. با این وجود به‌نظر می‌رسد بهترین گزینه‌ای که در حال حاضر برایتان وجود دارد مهارت جدیدی است که برای الکسا تعبیه شده است.

این مهارت که توسط موسسه «Hippo Insurance» ساخته شده به اشخاص دارای محصولات مجهز به دستیار صوتی الکسا این امکان را می‌دهد که از این مهارت استفاده کنند و آن را روی «حالت همیشه» (Always Mode) قرار دهند. پس از فعالسازی، الکسا گاه و بیگاه یک سری مکالمات از پیش ضبط شده را پخش می‌کند. این مکالمات قرار است کاملا طبیعی و روزانه باشند اما در برخی موارد ممکن است خنده دار و خارج از چارچوب هم باشند. طبق گفته‌های «آندرسا کالینز» مدیر بخش بازاریابی این موسسه: «این مکالمات در برخی موارد خنده دار هستند اما در کل مکالمات و صحبت‌هایی هستند که عموما در خانه شنیده می‌شوند.

شاید برایتان عجیب باشد اما یکی از افسران ارشد پلیس امریکا معتقد است که این مهارت جالب می‌تواند با موفقیت از ورود احتمالی و غیرقانونی سارقین به منزل جلوگیری کند. «جیم بیرمن» افسر بازنشسته پلیس ایالات متحده که 30 سال سابقه خدمت دارد و در حال حاضر مدیرعامل موسسه «Police Foundation» هم محسوب می‌شود می‌گوید: «این مهارت الکسا در اصطلاح پلیس باعث سخت شدن هدف می‌شود. سارقین دوست دارند بدون اینکه شما آنها را ببینید وارد منزل شوند، وسایل را بدزدند و خارج شوند اما این مهارت باعث می‌شوند سارقین تصور کنند کسی دورن منزل است و این کار را برایشان سخت می‌کند.»

البته بیرمن هشدار داده که امکان دارد سارق بسیار باهوش باشد و بالاخره بفهمد این مکالمات ساختگی هستند. کالینز هم به کاربران هشدار داده که این مهارت را نمی‌توان ابزاری کامل و جدی برای تامین امنیت منزل دانست. اما در صورتی که می‌خواهید آن را امتحان کنید می‌توانید آن را به‌صورت رایگان برای اسپیکرهای مجهز به الکسا از اینجا دانلود کنید.

منبع: thenextweb

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا