تکنولوژی

سرویس «تلگرام پاسپورت» معرفی شد

تلگرام روز گذشته از سرویس جدید خود با نام «تلگرام پاسپورت» رونمایی کرد. این سرویس در اصل نوعی پاسپورت مجازی به حساب می‌آید و همانطور هم که از اسم آن پیداست، این سرویس برای احراض هویت شما در سرویس‌ها و وبسایت‌های مختلفی که به تایید هویت شما نیاز دارند استفاده می‌شود. با استفاده از این سرویس دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات کاربری شخصی برای ورود به وبسایت‌ها و سرویس‌های مختلف نخواهد بود و تلگرام پاسپورت این کار را مستقیما برای شما انجام می‌دهد. در ادامه توضیحات شرکت تلگرام درباره این سرویس را می‌توانید به‌طور کامل مطالعه کنید.

زندگی دیجیتال کاربران به‌طور روزافزون به زندگی واقعی نزدیک‌تر می‌شود و این فاصله کم‌کم در حال از بین رفتن است. همانطور که می‌بینید تعداد سرویس‌هایی که استفاده از آنها به اطلاعات کاربری و هویتی شما نیاز دارند در حال افزایش است. تا دیروز، برای استفاده از هر یک از این سرویس‌ها کاربران مجبور بودند اطلاعات هویتی (آی‌دی) خود را هر مرتبه به صورت جداگانه برای هر سرویس و اپلیکیشن وارد کنند اما با استفاده از این ویژگی جدید تلگرام دیگر نیازی به انجام این کار نخواهد بود.

«تلگرام پاسپورت» نوعی متد تایید هویت یکپارچه با قابلیت به‌کارگیری در سرویس‌های نیازمند اطلاعات هویتی کاربر محسوب می‌شود. کافیست تنها یکبار اطلاعات شناسایی خود را در این سرویس آپلود کنید و هنگام استفاده از سرویس‌هایی که به تایید هویت شما نیاز دارند، این سرویس اطلاعات مورد نیاز جهت تایید هویت شما را ارائه خواهد داد.

اطلاعات به‌طور کامل رمزگذاری شده‌اند

اطلاعات هویتی شما در این سرویس همانند دیتای شما در اپلیکیشن تلگرام، به‌طور کامل رمزگذاری شده هستند و در کلود تلگرام به‌خوبی محافظت می‌شوند. این اطلاعات شما حتی برای تلگرام هم قابل دسترسی و استفاده نیست و هیچ شخص و شرکتی هم توانایی دسترسی و بازگشایی رمز اطلاعات هویتی شما در سرویس پاسپورت را نخواهد داشت. اطلاعاتی که در سرویس پاسپورت تلگرام آپلود می‌کنید، هنگام نیاز مستقیما و بدون واسطه وارد سرویس و اپلیکیشن مقصد می‌شوند.

ضمنا قرار است در آینده نزدیک اطلاعات هویتی شما در سرویس پاسپورت به یک سرویس کلود غیرمتمرکز انتقال داده شوند.

همچنین با رفتن به بخش تنظیمات اپلیکیشن تلگرام و انتخاب گزینه تلگرام پاسپورت می‌توانید به اطلاعات هویتی که در سرویس تلگرام پاسپورت ذخیره کرده‌اید دسترسی داشته باشید. البته توجه داشته باشید برای استفاده از این سرویس ابتدا باید اپلیکیشن تلگرام خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا