تکنولوژی

ویژگی‌های نسخه جدید تلگرام

در آپدیت جدید تلگرام که چند روز پیش منتشر شد، کاربر از این به بعد قادر به ذخیره چت‌هایشان خواهند بود. با انجام چند مرحله ساده، می‌توانید تمامی چت‌های خود را به همراه تصاویر و دیگر فایل‌هایی در آن چت به اشتراک گذاشته‌اید ذخیره کنید. در نتیجه این کار شما قادر خواهید بود در حالت آفلاین به تمامی دیتاهای خود در فرمت HTML درسترسی داشته باشید.

برای استفاده از این ویژگی ابتدا بایستی از آخرین نسخه تلگرام دسکتاپ بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید. پس از انجام این کار وارد تنظیمات برنامه شوید و گزینه Export Telegram data را انتخاب کنید. این ابزار علی الخصوص برای افرادی کاربردی است که تعداد بسیار زیادی چت دارند و نمی‌توانند به راحتی به بخش‌های قدیمی تاریخچه چت‌های خود دسترسی داشته باشند.

ضمنا امکان ذخیره جداگانه هر یک از چت‌ها هم وجود دارد که این کار از طریق وارد شدن به منوی چت مورد نظر و انتخاب گزینه Export Chat history امکان‌پذیر است.

استثنا در نوتیفیکیشن‌ها

تلگرام اولین اپلیکیشنی بود که امکان تنظیم دلخواه نوتیفیکیشن‌ها به صورت جامع را عرضه کرد. امروز تلگرام پا را فراتر گذاشته و گزینه بیشتری را هم به این بخش اضافه کرده است. با استفاده از گزینه Notification Exception می‌توانید انتخاب کنید که تنها نوتیفیکشن پیام‌های یک سری مخاطب خاص برایتان نمایش داده شود.

ویژگی‌های جدید سرویس پاسپورت

چند هفته پیش بود که تلگرام از سرویس «تلگرام پاسپورت» رونمایی کرد که برای ذخیره اطلاعات شناسایی شما استفاده می‌شود. حال پس از گذشت چند هفته و موفقیت قابل توجه این سرویس، تلگرام پاسپورت حالا از نام افراد به زبان بومی و یک سری دیگر  از اسناد رسمی مرتبط با شناسه کاربر پشتیبانی می‌کند. ضمنا تلگرام الگوریتم‌های رمزگذاری اطلاعات کاربران در این سرویس را هم ارتقا داده تا از این طریق با اطمینان بیشتری در مقابل هکرها و تلاش آنها برای سرقت اطلاعات کاربران مقابله کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا