تکنولوژی

احتمال عرضه گوشی Galaxy S10 در سه اندازه

هنوز هفته‌ها به تاریخ رسمی عرضه گوشی Galaxy Note 9 مانده اما از حالا بازار شایعات درباره محصول معرفی نشده بعدی سامسونگ یعنی Galaxy S10 بسیار داغ است. طبق گزارش  Business Insider، یک تحلیل‌‌گر سرشناس به نام Ming-Chi Kuo روز یک شنبه اعلام کرد که معتقد است S10 در سه اندازه مختلف عرضه خواهد شد: 5.8 inches، 6.1 inches و 6.4 inches. آقای Kuo  همچنین معتقد است که سری جدید گوشی‌های آیفون شرکت اپل نیز در اندازه‌های بسیار مشابهی عرضه خواهند شد.

آقای Kuo  مدعیست که بزرگ‌ترین مدل S10  به سنسوراثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش مجهز خواهد بود، درحالیکه سنسور اثر انگشت در مدل کوچکتر، در کناره‌های دستگاه قرار خواهد گرفت. با این اوصاف احتمال می‌رود نسخه کوچک‌تر مدل جدید سامسونگ، از حداقل امکانات بهره خواهد برد و دو مدل بزرگ‌تر، قابلیت‌ها و مشخصات حرفه‌ای تری خواهند داشت.

گوشی Galaxy S9 در دو مدل 5.8 و 6.2 اینچی عرضه خواهد شد که هر دو مدل تفاوت‌های اندکی با یکدیگر دارند. مدل بزرگ‌تر تنها به دو دوربین پشتی- rear camera- و رم بالاتر مجهز است.

 آقای Ming-Chi Kuo به دلیل اعلام پیش بینی‌های درست، شهرت دارد. وی قبلا با استفاده از منابعی که در دست دارد، پیش بینی‌هایی در مورد محصولات معرفی نشده شرکت‌های اپل و سامسونگ اعلام کرد که همگی درست از آب درامد. البته گزارش‌های مختلف زیادی ادعا می‌کند سامسونگ در محصول آینده خود از تکنولوژی تعبیه سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش بهره می‌برد و Kuo  تنها شخصی نیست که این قابلیت را پیش بینی کرده است. وی  معتقد است که قابلیت گوشی جدید سامسونگ، این محصول را با فاصله زیادی از آیفون 10 متفاوت می‌کند زیرا آیفون 10 بیشتر  به روی تکنولوژی تشخیص چهره فوکوس دارد.

شایعه اخیر دیگری عنوان می‌کند که S10 احتمالا 5 دورببین خواهد داشت، یک لنز واید در پشت دستگاه  و لنز دیگری برای اعمال افکت‌های پورتره به این مدل اضافه خواهد شد.  

Kuo  همچنین پیش‌بینی کرده که اپل نیز امسال گوشی‌های بعدی خود را با همین رنج سایزی، عرضه خواهد کرد که هرکدام قیمت و مشخصات مختلفی دارند. وی معتقد است هر سه مدل جدید آیفون، به طراحی آیفون 10 شباهت خواهند داشت. طبق پیش بینی Kuo ، ظاهرا قابلیت صفحه نمایش تمام صفحه-Full Screen در تمام مدل‌ها وجود خواهد داشت که در بالای آن تنها قسمتی برای تعبیه سنسور تشخیص چهره باقی خواهد ماند. آیفون‌های جدید در سپتامبر امسال معرفی و عرضه خواهند شد.

فعلا خبری از تاریخ عرضه Galaxy S10 در دست نیست. ولی سامسونگ معمولا مدل جدید از این سری گوشی‌های خود را در فوریه-بهمن ماه- معرفی می‌کند. اما ظاهرا این شرکت به زودی خبرهایی منتشر خواهد کرد. سامسونگ در تاریخ نهم آگوست قرار است برنامه‌ای برگزار کند که طی ان  Note 9 معرفی خواهد شد البته تغییرات زیادی برای مدل جدید از این سری پیش بینی نمی‌شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا