تکنولوژی

مبارزه سخت با تبلیغات در مایکروسافت اج

طبق گزارش‌ها، شرکت مایکروسافت اخیرا یک ویژگی جدید را با همکاری سرویس  Adblock Plus توسعه داده است. این ابزار قرار است به مرورگر اج شرکت مایکروسافت اضافه شود و برای استفاده از آن نیاز به نصب هیچ افزونه‌ای نخواهد بود. این ویژگی به صوت خودکار از نمایش تبلیغات در مرورگرها جلوگیری می‌کند و مایکروسافت اجرای آزمایشی آن را روی برخی از دیوایس‌های اندرویدی و آی‌اواس آغاز کرده است.

گفته می‌شود این ابزار در مقایسه با دیگر مرورگرها برخورد خیلی سخت‌گیرانه‌تری در مقابله با تبلیغات دارد. البته شرکت گوگل هم در مرورگر محبوب خود یعنی کروم هم چنین ویژگی را به‌کاربرده البته با این تفاوت که تنها تبلیغات سرزده را بلاک می‌کند. گوگل اصولا تبلیغات با کیفیت پایین را حذف می‌کند و تبلیغات بهتر و مناسب‌تر را جایگزین آنها می‌کند و عملا کار خیلی خاصی را در مبارزه با تبلیغات درون وبسایتی انجام نمی‌دهد.

این ویژگی جدید مایکروسافت که از نمایش تبلیغات جلوگیری می‌کند باعث می‌شود مرورگر «اج» این شرکت به پیشرفته‌ترین مرورگر دنیا تبدیل شود و همچنین در بخش مبارزه با تبلیغات از محبوبیت خیلی بیشتری در بین کاربران برخوردار شود. مرورگر اج مایکروسافت تا کنون بیش از 5 میلیون مرتبه توسط دیوایس‌ها اندرویدی دانلود شده اما با این وجود هنوز با مرورگر غول دنیای وب یعنی گوگل کروم خیلی فاصله دارد. کروم در حال حاضر در بیش از 1 میلیارد دیوایس در سراسر دنیا استفاده می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا