تکنولوژی

موس و کیبورد برای اکس باکس در راه است

مایکروسافت در مورد عرضه کیبورد و موس برای کنسول  Xbox Oneصحبت‌هایی کرده اما فعلا هیچ خبر رسمی در این‌باره منتشر نشده است. با این وجود اگر این خبر به حقیقت بپیوندد، کاربران  Xbox One قادر خواهند بود بازی‌هایی را انجام دهند که تا پیش از این از طریق این کنسول قابل اجرا نبوده است. اگر چه فعلا مشخص نیست که مایکروسافت چه زمانی اقدام به معرفی این محصولات کند، ولی خبرهای جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه این شرکت در حال امضای قرار داد شراکت با شرکت تولیدکننده لوازم جانبیRazer  است که احتمال تولید موس و کیبورد برای کنسول اکس باکس وان در آینده نزدیک را بیش از پیش قوت می‌بخشد.

شرکت Razer  محصولات مختلفی از جمله نوت بوک و گوشی هوشمند تولید می‌کند اما بیشتر از همه به دلیل طراحی و تولید محصولات جانبی برای گیمینگ شهرت دارد. به احتمال زیاد مایکروسافت نیز به همین دلیل حاضر به امضای قرار داد با این این شرکت شده است.

طبق اعلام سخنگوی مایکروسافت طی کنفرانس برنامه نویسان، با امضای قرار داد با شرکت Razer ، محصولات این شرکت امکان پشتیبانی مستقیم از کنسول اکس باکس را خواهند داشت. طی همین کنفرانس همچنین قوانین و مقررات مربوط به اضافه قابلیت پشتیبانی از کیبورد و موس در پلتفورم اکس باکس، اعلام شد.

برای پشتیبانی از موس و کیبورد، تمام بازی‌ها باید ازgamepad  نیز پشتیبانی کنند و برخلاف دسته‌های کنترلر بازی، یک کنسول تنها می‌تواند در لحظه، به یک کیبورد و یک موس متصل شود. مایکروسافت خبرهای مربوط به پشتیبانی کنسول اکس باکس از موس و کیبورد را فعلا تایید نکرده و از زمان عرضه این قابلیت نیز هنوز صحبتی نشده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا