تکنولوژی

چرا اپل ال‌سی‌دی یبشتری برای آیفون 2018 تولید می‌کند؟

زمانی که اپل آیفون 10 را معرفی کرد، با واکنش‌های نسبتا متفاوتی همراه شد. از یک طرف همه معتقد بودند که این گوشی خیلی بی‌نظیر است اما از طرفی قیمت 1000 دلاری هم کمی زیاد از حد معمول بود. علیرغم اینکه آمار فروش این گوشی در چند ماهه اول چشمگیر بوده اما اپل باز هم به دنبال تولید و معرفی آیفون جدید خود با قیمت پایین‌تری است. وال استریت ژورنال در گزارش جدید خود ادعا کرده که تامین‌کنندگان قطعات اپل در حال تولید تعداد خیلی بیشتری از پنل‌های ال‌سی‌دی هستند که گفته می‌شود قرار است در آیفون‌ها ارزان‌قیمت اپل که سپتامبر معرفی می‌شوند، به‌کارگرفته شوند.

اپل البته هنوز نظر خاصی راجع به برنامه‌های آینده خود درباره آیفون جدید اعلام نکرده و تنها ادعا کرده که آیفون 10 پرفروش‌ترین اسمارت‌فون دنیا در 3 ماهه اول سال 2018 بوده است. ناگفته نماند بسیاری از تحلیل‌گران بازار معتقدند آیفون ارزان قیمت 2018 بخش اعظمی از فروش پرچمداران اپل در سال 2018 را تشکیل خواهد داد.

البته این به این معنی نیست اپل فروش آیفون‌های مجهز به پنل اولد را متوقف می‌کند. در حقیقت کارشناسان ادعا می‌کنند 2 نسخه از آیفون‌هایی که امسال معرفی می‌شوند دارای پنل نمایشگر اولد خواهند بود و تنها یک مدل از این آیفون‌ها دارای نمایشگر ال‌سی‌دی است. ضمنا شواهد نشان می‌دهند تامین کنندگان قطعات آیفون در حال تولید تعداد بیشتری پنل ال‌سی‌دی در مقایسه با پنل‌های اولد هستند چراکه کمپانی پیش‌بینی می‌کند خریداران، آیفون‌های ارزان‌ قیمت را به آیفون‌ها گران‌تر با پنل اولد ترجیح خواهند داد. پنل‌های اولد یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در بالا بودن قیمت آیفون 10 هستند که تحلیلگران می‌گویند اپل برای پنل اولد چیزی حدود 100 دلار هزینه می‌کند و این در حالی است که تولید و به‌کارگیری پنل ال‌سی‌دی حداکثر 40 دلار هزینه می‌برد.

جدا از اینکه خریداران کدام یک از این 2 آیفون جدید را برای خرید انتخاب می‌کنند، ظاهرا اپل قصد دارد تمامی آیفون‌های 2018 را با طراحی مشابه آیفون 10 سال گذشته روانه بازار کند. بنابراین آیفون‌های 2018 به صورت تمام صفحه و با بریدگی بالای نمایشگر معرفی خواهند شد.

اگر این ادعاها حقیقت داشته باشند، احتمالا سال 2018 پایان عصر آیفون‌های دارای حاشیه اطراف نمایشگر خواهد بود و آیفون 8 آخرین بازمانده این نوع طراحی خواهد بود. حال چه طرفدار آی‌اواس باشید چه طرفدار اندروید، باید قبول کنید اپل در سال 2018 باز هم یکی از بزرگترین فروشندگان اسمارت‌فون در سراسر دنیا لقب خواهد گرفت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا