تکنولوژی

مدیر بیسفون : وقتی کانال راه‌انداختیم تلگرام وجود نداشت

مدیر اجرایی پیام رسان بیسفون در همایشی با عنوان تیک سوم در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه درباره عقب ماندگی اپلیکیشن‌های ایرانی از پیام‌رسان‌هایی چون تلگرام گفت:  اولین بار کانال را ما راه‌اندازی کردیم قبل از آنکه حتی تلگرامی وجود داشته باشد اما مسوولان به ما فشار آوردند افرادی که می‌خواهند کانال ایجاد کنند باید مجوز «نشر برخط» بگیرند چیزی که تصورش هم در حال حاضر خنده دار است.

وی در پاسخ به سوالی درباره توجیه اقتصادی فعالیت پیام‌رسان بیسفون گفت: هزینه‌های پیام رسان «بیسفون» بیشتر از محل پروژه‌ معروف هلدینگ تراشه سبز به نام «بیستاک» (استفاده از کد 020 به جای 00 در تماس های خارجی) تامین می‌شود. البته خود پیام‌رسان بیسفون نیز درآمدزایی‌های مشخصی دارد و تابه حال از چند ارگان پروژه اختصاصی‌سازی بیسفون را به عنوان پیام‌رسان داخلی‌شان داشته‌ایم.

وی راجع به چرایی عقب ماندن پیامرسان‌های داخلی از تلگرام افزود: به نظر بنده دلیلی که منجر به افول بیسفون در این مدت شد، عدم بلوغی بود که هم در ما، هم مردم و هم مسئولین وجود داشت؛ و در بین اینها از همه مهم تر عدم بلوغ در دولت، نهادها و وزارتخانه‌ ها بود.

وی ادامه داد: نگاه صدا و سیما به ما، نگاه عجیب و غریبی بود. با این که شرکت دانش‌بنیان بودیم و کار انجام می دادیم، اما نگاهش به این صورت بود که اصلا چرا باید شما را تبلیغ کنیم؛ جالب است که همین صدا و سیما بعدا آموزش عضویت در کانال های تلگرام را به مردم در تمامی شبکه‌ها به مردم داد.

وی ادامه داد: ما یک شرکت خصوصی هستیم و به دنبال این هستیم که بیزینس خود را گسترش دهیم. ما به دنبال سود هستیم، دنبال ارتباط با ارگانی نیستیم و دوست داریم اگر کسی بخواهد از ما حمایت کند، حمایتش از جنس حمایت واقعی باشد، وگرنه حمایت نکند.

وی درباره درخواست نهادهای کشور در دسترسی به اطلاعات کاربران گفت: در مورد پیامرسان بیسفون در این دو سالی که بنده بودم تنها یک بار در هفته گذشته اتفاق افتاد که درخواستشان این بود که فلان آی‌پی مربوط به چه شماره‌ای است.

همایش تیک سوم که در روز سه شنبه 8 خرداد به همت بسیج دانشجویی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران برگزار شد، میزبان نمایندگانی از پیام رسان سروش و بیسفون جهت پرسش و پاسخ دانشجویان و شاه میرزایی عضو حقیقی سابق شورای عالی فضای مجازی بود.

 

منبع : فارس

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا