تکنولوژی

اپل واچ به کمک بیماران پارکینسون می‌آید

واضح است که اپل، آینده‌ای برای اپل واچ(ساعت هوشمند خود) در نظر دارد که کاربردهای این محصول در آن، فراتر از یک فیتنس ترکر ساده خواهد بود. به همین دلیل خبر کار کردن اپل به روی قابلیت ردیابی گلوکزبدن انسان برای دستگاه‌های پوشیدنی خود، چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. البته احتمالا تا هنگام عرضه چنین قابلیتی، چند سالی باید منتظر بمانیم اما نکته مهمی که وجود دارد این است که اپل واچ روز به روز در مهارت‌های تشخیصی رشد پیدا می‌کند.

طی کنفرانس برنامه نویسان اپل- WWDC 2018- این شرکت نوعی API جدید تحت عنوان ” برنامه تشخیصی حرکتی” معرفی کرد  که برای ردیابی و تحت نظر قرار گرفتن حرکت افرادی کاربرد دارد که به بیماری پارکینسون مبتلا هستند و به عنوان مثال هنگام استراحت می‌لرزند یا بی‌قرارند. این افراد در مواقع به خصوصی که علائم هویدا می‌شود باید دارو مصرف کنند و این برنامه می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد.

به علاوه هنگام مراجعه به پزشک نیز می‌توان از طریق این برنامه، از تاریخچه وضعیت علائم بیماری فرد مطلع شد. استفاده از این برنامه در دراز مدت می‌تواند مشخص کند که آیا روند بیماری فرد رو به بهبودی رفته و یا اینکه آیا به داروی جدید نیاز هست یا خیر.

اپل این API جدید را در یک کلینیک تحقیقاتی مورد استفاده قرار داده و قول داده که هنگام عرضه سیستم عامل  watchOS 5 ، این برنامه نیز عرضه شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا