تکنولوژی

شیائومی «می 8» معرفی شد

در مراسمی که روز چهارشنبه در شهر شن ژن چین برگزار شد، کمپانی چینی شیائومی از پرچمدار جدید خود «می 8» رونمایی کرد. طبق انتظارات شیائومی این پرچمدار را با بریدگی صفحه نمایش طراحی کرده است.

طراحی کلی این اسمارت‌فون به آیفون 10 شرکت اپل شباهت زیادی دارد با این حال با بررسی جزئیات شاهد یک سری تفاوت‌های شاخص در این اسمارت‌فون‌های می‌شویم.

می‌ 8 شیائومی به یک نمایشگر 6.21 اینچی آمولد شرکت سامسونگ با بریدگی بالای نمایشگر، 600 نیت روشنایی، رزولوشن 1080 × 2248 و نسبت 88.5 درصدی نمایشگر به بدنه مجهز شده و در قلب این گوشی هم چیپست اسنپدراگون 845 شرکت کوالکام قرار گرفته و 6 گیگابایت رم و 64، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و البته باتری 3400 میلی‌آمپری هم از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این پرچمدار به حساب می‌آیند. ضمنا شیائمی در بخش نرمافزاری از اندروید 8 و رابط کاربری جدید شیائمی یعنی MIUI 10 استفاده کرده است.

در پشت این گوشی، دوربین 2 تایی که به شکل عمودی روی یکدیگر قرار گرفته‌اند به‌خوبی قابل مشاهده است که هردوی آنها 12 مگاپیکسل انتخاب شده‌اند. شیائومی معتقد است این دوربین‌ها که از تکنولوزی هوش مصنوعی کمک می‌گیرند، بهترین لنزهایی هستند که این شرکت تابحال تولید کرده است. در جلو گوشی هم از دوربین سلفی قابل توجه 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 استفاده شده که آن هم ویژگی‌های هوش مصنوعی به‌خصوص خود را دارد.

شیائومی در این مراسم ادعا کرده که در این گوشی از سیستم جی‌پی‌اس دو فرکانسه استفاده کرده که با استفاده از باندهای L1 و L5 حالا سیستم جی‌پی‌اس این گوشی می‌تواند مکان‌‌یابی را با دقت 3 تا 5 برابر بیشتر نسبت به گذشته انجام دهد.

مدل پایه این پرچمدار شیائومی با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی 420 دلار قیمت خواهد داشت و طبق گفته‌ی شیائومی از 5 ژوئیه در چین عرضه خواهد. هنوز تاریخ خاصی برای عرضه این گوشی در دیگر کشورها و اروپا اعلام نشده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا