تکنولوژی

سرمایه‌گذاری سافت‌بانک در استارت‌‌آپ Cruise

شرکت سرمایه‌گذاری سافت‌بانک روی یک استارت ‌آپ خودروی خودران به نام Cruise  سرمایه‌گذاری کرده است. سافت بانک 2.25 میلیارددلار روی این استارت‌آ‌پ که متعلق به شرکت خودروسازی جنرال موتوروز است سرمایه گذاشته و خود جنرال موتورز نیز 1.1 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری خود در این شرکت اضافه می‌کند. 

میشل رونن مدیر صندوق ویژن سافت بانک که این سرمایه‌گذاری از طریق آن صندوق انجام گرفته می‌گوید ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار این شرکت مورد توجه سرمایه‌گذار قرار گرفته است.

این سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی جدید به شرکت Cruise  این امکان را می‌دهد که ساخت تجاری محصولاتش را سال آینده آغاز کند. این شرکت سال 2016 به مبلغ 1 میلیارد دلار به جنرال موتورز فروخته شده اما یکی از مهمترین دلایل سرمایه‌گذاری در این شرکت این است که  Kyle Vogt, بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت حالا دوباره در آن سهامدار است. حالا با حضور بنیانگذار اصلی شرکت در صندلی هدایتگر آن انتظار می‌رود این شرکت تعداد قابل توجهی از نیروهای انسانی زبده در صنعت خودروی هوشمند را به استخدام خود در بیاورد.

کروز در سال 2013 در سانفرانسیسکو بنیان گذاشته شد و یک سال بعد آنها به شتابدهنده Y combinatory  رفتند که استارت‌اپ‌های بزرگی مانند ایربی‌اند بی را به فضای کسب وکار معرفی کرده است. 

سافت بانک در شرکتهای رقیب و مشهور این عرصه مانند DIDI ، اوبر و Grab هم سرمایه‌گذاری انجام داده است.

دفتر اصلی شرکت Cruise  در سانفرانسیسکو قرار دارد. 

مرتبط : 

سافت‌بانک سهامش را در فلیپ‌کارت به وال‌مارت فروخت

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا