تکنولوژی

کدهای جدید ویندوز، سرفیس تاشو را لو داد

از سال گذشته تا کنون شاهد ثبت پتنت‌های متعددی از سوی شرکت مایکروسافت در رابطه با یک دیوایس تاشو بوده‌ایم که اکثرا اشاره شده بود این دیوایس نسخه به‌خصوصی از ویندوز 10 با نام «سیستم عامل اندرومدا» را اجرا می‌کند. این پتنت‌ها همگی نشان‌دهنده تبلتی هستند که پس از تا شدن تبدیل به یک اسمارت‌فون می‌شود. برخی افراد معتقدند این پتنت در اصل همان «گوشی سرفیس» شرکت مایکروسافت بوده که سالها است درباره آن شایعاتی به گوش می‌رسد.

حال ظاهرا درون کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) ویندوز 10 یک کد جدید کشف شده که نام سیستم عامل اندرومدا هم در آن دیده می‌شود. یکی از کاربران فاش کننده اسرار ویندوز با نام WalkingCat که اخیرا هم لیست اپلیکیشن‌های موبایلی نامرئی داخل ویندوز استور را کشف کرده بود، این بار هم موفق به کشف این کد شده است. ظاهرا سیستم عامل اندرومدا از هردو پردازنده ARM و X86 پشتیبانی می‌کند که البته گفته می‌شود این دیوایس تاشو مایکروسافت به پردازنده ARM مجهز خواهد بود.

طبق این کد تازه کشف شده، سیستم عامل اندرومدا در لیست داخلی «سیستم عامل اندرومدا کارخانه» دسته بندی شده و حتی در این کد نام واقعی دیوایس هم ذکر شده است. پتنت‌هایی که در گذشته مشاهده کرده بودیم اکثرا به لولای این دیوایس تاشو اشاره کرده بودند و به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در بخش لولا به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده است. شایعات اولیه ادعا می‌کردند آهنرباهایی که در دو طرف لولای اصلی دستگاه قرار گرفته‌اند به خم شدن دیوایس کمک می‌کنند. گفته می‌شود سرفیس تاشو مایکروسافت قادر است از طریق تا شدن به اشکال مختلفی از جمله حالت تبلت، حالت چادری، حالت لپتاپی و حالت تا شده تبدیل شود.

پتنت‌های ثبت شده اوایل این ماه توسط مایکروسافت هم نشان دهنده وجود نمایشگر سوم در این دستگاه بود که به نظر می‌رسد با استفاده از این نمایشگر شخص بتواند در حالت تبلت از یک صفحه نمایش بزرگ بهره ببرد.

از قدیم گفته‌اند هرجا که دود باشد، آتش هم وجود دارد و به نظر می‌رسد کدها و پتنت‌های اخیر مایکروسافت در این زمینه نوید ظهور یک دیوایس تاشو قدرتمند در آینده نزدیک را می‌دهد. حال سوال بزرگ اینجاست که آیا این دیوایس تاشو همان گوشی سرفیس است که از مدت‌ها پیش طرفداران منتظر آن بوده‌اند یا خیر؟

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با گوشی می 10 تی پرو شیائومی 5G - Xiaomi Mi 10T Pro 5G گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با گوشی ردمی 4 پرایم شیائومی – Xiaomi Redmi 4 Prime

    عکس های لپ تاپ Mi Notebook Pro 15 نسخه Enhanced شیائومی – Core i7-10510U MX250 16GB 1TB Mi Notebook Pro 15 نسخه Enhanced شیائومی – Core i7-10510U MX250 16GB 1TB

    عکس های هدفون بی سیم شیائومی هایلو GT6

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا