تکنولوژی

نشانگر سبز HTTPS از کروم حذف می‌شود

طبق گزارش‌های منتشر شده گوگل از سپتامبر امسال قصد دارد علامت‌ها و نشانگرهای مرتبط به وبسایت‌های HTTPS در رابط کاربری مروروگر کروم را حذف کند. بر این اساس وبسایت‌هایی که از HTTPS استفاده می‌کنند دیگر نشانگر سبز و ایمن را که بر روی نوار آدرس آنها در بالای مرورگر نشان داده می‌شد، نخواهند داشت. این رنگ سبز یا گزینه «Secure» معمولا در نوار آدرس مرورگر کروم نسخه 69 دیده می‌شود.

پس از اکتبر، وبسایت‌های بازدید شده با مرورگر کروم نسخه 70 که به HTTPS مجهز نیستند، بر روی نوار آدرس آنها یک برچسب قرمز رنگ با عنوان «Not Secure» ظاهر خواهد شد که نشانگر نا امن بودن آنها است.

بهتر است یک توضیح مختصر از پروتکل HTTPS را هم برایتان شرح دهیم: HTTPS نسخه امن‌تر پروتکل HTTP است که به‌عنوان پروتکل ارتباطی ایمن بین وبسایت و کاربر عمل می‌کند و امکان سرقت اطلاعات شما را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌دهد. امروزه اکثر وبسایت‌های مدرن از تکنولوژی HTTPS استفاده می‌کنند.

اصلا دلیل این تغییرات چیست؟ گوگل معتقد است کاربران در حالت پیش‌فرض باید از یک وبسایت انتظار امن بودن داشته باشند و تنها در صورتی که وبسایت مورد نظرشان امن نباشند از طریق یک نشانگر با خبر شوند.

اعتقاد کلی گوگل این است که تکنولوژی HTTPS امروز بسیار ارزان و قابل دسترس شده و به‌کارگیری آن برای همه امکان پذیر است. بنابراین اگر هنوز از HTTPS استفاده نمی‌کنید، بهتر است هرچه سریعتر به فکر استفاده از آن باشید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا