تکنولوژی

استفاده از سقف خورشیدی در خانه‌ها اجباری می‌شود

در مورد روند رو به گسترش استفاده از صفحات خورشیدی در بسیاری از نقاط جهان برای دسترسی به برق تردیدی وجود ندارد، اما وضع قانون برای الزامی کردن این کار تحولی تازه در جهان است.

به گزارش مهر، کمیسیون انرژی ایالت کالیفرنیا به زودی استانداردهای انرژی جدیدی را در این ایالت به تصویب خواهد رساند که به موجب آن تقریبا تمامی خانوارهای این ایالت از سال ۲۰۲۰ به بعد ملزم به نصب صفحات خورشیدی خواهند شد.

در این قانون تفاوتی بین آپارتمان ها، خانه ها و دیگر اماکان اقامتی در نظر گرفته نشده و تنها خانه هایی مستثنی شده اند که به علت وجود دیوارهای بلندتر یا درختان در برابرشان از دسترسی به نور مستقیم خورشید محروم هستند.

اجرای این طرح به معنای تامین کامل انرژی مورد نیاز خانوارها با استفاده از نور خورشید نیست و دسترسی به شبکه های برق کماکان ادامه می یابد. اما انتظار می رود با اجرای طرح یادشده صرفه جویی قابل توجهی در زمینه مصرف برق به عمل آید.

اگرچه با اجرای چنین طرحی که مستلزم نصب صفحات متعدد خورشیدی و باتری های ذخیره سازی انرژی مذکور در منازل است، هزینه ساخت و ساز بین ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار افزایش می یابد، اما رقم صرفه جویی در مصرف برق به ازای هر خانوار در یک بازه زمانی ۲۵ ساله بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار برآورد می شود که اجرای چنین طرحی را مقرون به صرفه می کند.

با توجه به اینکه روزهای گرم و آفتابی در کالیفرنیا بسیار زیاد است، اجرای طرح مذکور در این ایالت منطقی است. اما تقلید از این رویه در غرب این کشور که شاهد بارش برف و باران فراوان است، چندان منطقی به نظر نمی رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا