تکنولوژی

ب‌ام‌و iX3 در نمایشگاه خودروی چین رونمایی می‌شود

همانطور که همه می‌دانیم خودروی تمام الکتریکی مدل iX3 شرکت ب‌ام‌و دیگر یک افسانه نیست. این خودروساز آلمانی مارس امسال اعلام کرد که طرح مفهومی این خودرو را در مراسم Auto China 2018 در شهر پکن رونمایی خواهد کرد. از آنجایی که این خودروساز آلمانی از سال 2013 که خودروی تمام الکتریکی i3 را معرفی کرد دیگر هیچ خودرویی تمام الکتریکی را معرفی و تولید نکرده حال تمام نگاه‌ها به این کمپانی است تا ببیتتد محصول جدید این شرکت برای سال 2020 چه مشخصاتی خواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر و برانگیختن شوق هرچه بیشتر طرفداران و علاقه‌مندان به خودروی جدید ب‌ام‌و، این کمپانی یک تیزر ویدیویی را در اکانت توییتر خود منتشر کرده و در آن گوشه‌هایی از شاهکار جدید خود را که قرار است طرفداران در نمایشگاه پکن شاهد آن باشند به‌اشتراک گذاشته است.

با اینکه جزئیات زیادی از این خودرو در اختیار نداریم اما همه می‌دانند که این خودرو نسخه تمام الکتریکی خودروی X3 ب‌امو محسوب می‌شود. احتمال می‌رود ساخت این خودرو آغاز پروژه‌ بزرگ ب‌ام‌و با هدف تولید و عرضه انواع مختلف خودروهای تمام الکتریکی تا سال 2025 باشد. ضمنا شرکت ب‌ام‌و در حال همکاری با کمپانی‌هایی از جمله فولکس، آئودی، دایملر و فورد در جهت ساخت شبکه‌ گسترده ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه در آینده نزدیک است.

مطمئنا نبرد بین این خودروی تمام الکتریکی ب‌ام‌و با دیگر رقبای که قرار است به‌زودی معرفی شوند نیز جذاب خواهد بود و باید دید کدام یک می‌توانند سهم بیشتری از بازار خودروهای الکتریکی را تصاحب کنند. طبق اخبار منتشر شده امسال شاهد رونمایی از خودروی الکتریکی شرکت جگوار با نام i-Pace و همچنین خودروی e-tron Sportback شرکت آئودی خواهیم بود. اگر ب‌ام‌و نخواهد iX3 را تا سال 2020 روانه بازار کند، بنابراین بهتر است تا آن زمان محصولی را برای ارائه آماده کند که دیگر رقبا از لحاظ کارایی و ویژگی قابل رقابت با آن نباشند.

 

*لینک تیزر ب‌ام‌و X3i در توییتر

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا