تکنولوژی

موبایل‌های تاشو برمی‌گردند؟

باتوجه به گزارشاتی که از رسانه‌های معتبر سراسر دنیا منتشر می‌شود، یکی از مهمترین‌ اخبار امسال در حوزه تکنولوژی بازگشت گوشی‌های تاشو است. نشریه تایمز در اینباره می‌گوید: «گوشی‌های تاشو امروزه بیشتر ماهیت اعتراضی دارند». «کیتی رید» یکی از نویسندگان معروف آمریکایی به عنوان اولین نفر و به‌منظور ترک اعتیاد خود به شبکه‌های اجتماعی، گوشی آیفون خود را با یک گوشی تاشو شرکت Kyocera تعویض کرد. دلیل دیگر او این بوده که دختر کوچکش در آینده اسمارت‌فون‌ را به عنوان صمیمی‌ترین دوست خود انتخاب نکند.

هیچ تعجبی ندارد افرادی که اسمارت‌فون خود را با یک گوشی تاشو ساده تعویض می‌کنند، به دنبال تمرکز و آرامش هستند. یکی از افرادی که چنین کاری انجام داد «رومن کاچت» بود که آیفون خود را با  یک گوشی تاشو شرکت ال‌جی تعویض کرد و در اینباره گفته که بدون داشتن اسمارت‌فون می‌تواند وقت و تمرکز بیشتری بر روی کارش بگذارد و حواس‌پرتی بسیار کمتری داشته باشد. این جنبش حتی به افراد مشهور در هالیوود هم رسیده و در تصاویری دیده شده «کیم کاردشین» و همسرش «کانیه وست» در حال استفاده از گوشی‌های تاشو هستند. این نکته بسیار تعجب‌آور است چراکه در گذشته یک بازی با نام کیم کاردشین برای اسمارت‌فون‌ها و حتی اپلیکیشن «کیموجی» او نیز برای کاربران آی اواس منتشر شده بود.

البته همه‌ی گوشی‌های تاشو امروزی شما را از دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی دور نمی‌کنند. برای مثال گوشی تاشو مدل W2018 شرکت سامسونگ که به سیستم‌عامل اندروید مجهز شده قیمتی بالغ بر 2500 دلار دارد. این گوشی تاشو به پردازنده اسنپدراگون 835، دو نمایشگر اولد 4.2 اینچی در داخل و خارج گوشی، 6 گیگابایت رم، 64/256 گیگابایت حافظه داخلی و البته لنز دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده است. این اسمارت‌فون تاشو یک نمونه از گوشی‌های تاشو است که قادر نیست شما را از شبکه های اجتماعی دور کند.

یکی از گوشی‌های تاشو که بسیاری امید دارند دوباره به بازار بیاید گوشی مدل RAZR شرکت موتورولا است که در گذشته لقب پرفروش‌ترین گوشی تاشو دنیا را به خودش اختصاص داده است. اوایل امسال بود که مدیرعامل شرکت لنوو اعلام کرد که به‌احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد بازگشت گوشی تاشو معروف برند موتورولا خواهیم بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا