تکنولوژی

کشمون؛ فروشگاه زعفران بدون واسطه

رشد استارت‌آپ‌ها می‌تواند مزایای بسیار متعددی را به‌همراه داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد اشتغال و تشویق افراد و سرمایه داران به سرمایه‌گذاری اشاره کرد و این حقیقت چه در سطح ملی و بین‌المللی کاملا صدق می‌کند. یکی دیگر از مزایایی که استارت‌آپ‌ها می‌توانند داشته باشند، معرفی و فروش محصولاتی است که تولیدکنندگان قادر به عرضه‌ آنها در بازار مناسب و یا با قیمت واقعی نیستند. کشمون یکی از همین استارت‌آپ‌ها است که در کشورمان چنین فعالیتی دارد.

استارت‌آپ کشمون یک استارت‌آپ ایرانی است که در زمینه فروش بدون واسطه زعفران به خریداران فعالیت می‌کند. کشمون هیچ دخل و تصرفی در کاشت و خرید زعفران از کشاورزان ندارد اما با این حال به کشاورزانی که رعفران با کیفیت پرورش می‌دهند و در مصرف آب برای کشت زعفران صرفه‌جویی‌های لازم را به‌عمل می‌آورند این امکان را می‌دهد که در وب‌سایت کشمون یک حساب کاربری داشته باشند تا بتوانند زعفران خود را در آنجا مستقیما به خریداران معرفی کرده و بدون واسطه به فروش برسانند. ضمنا در این صفحه شخصی کشاورز می‌تواند تصاویری از زندگی شخصی خود را هم به اشتراک بگذارد تا خریداران بتوانند با زندگی کشاورز بیشتر آشنا شوند.

از جمله امکانات وب‌سایت کشمون می‌توان به مشخصات کشاورزان و مزرعه‌ها، نوع و کیفیت زعفران اشاره کرد که خریدار قادر به دیدن آنها بوده و می‌تواند کیفیت مورد نظر خود را هم انتخاب کند. ضمنا کشمون وظیفه بسته بندی و ارسال زعفران‌های خریداری شده به دست مشتریان را نیز برعهده دارد.

محمد قائم پناه کشمون را در سال 1396 در خراسان جنوبی راه‌اندازی کرد و این استارت‌آپ در حال حاضر توسط 5 نفر اداره می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا