تکنولوژی

اچ‌پی برای آیپد پرو رقیب می‌تراشد

اگر به‌دنبال یک تبلت بزرگ در بازار بگردید گزینه‌ای بهتر از آیپد پرو 12.9 اینچی پیدا نخواهید کرد. البته این انتخاب خوب بهای سنگینی هم دارد و باید پول زیادی برای خرید آن پرداخت کنید. اچ‌پی هم از همین نکته استفاده کرده و یک کروم بوک با نام X2 و ابعاد 12.3 اینچی راهی بازار کرده است که مدل 32 گیگابایتی آن 600 دلار قیمت دارد. این درحالی است که آیپد پرو 32 گیگابایتی به تنهایی 800 دلار قیمت دارد و شما برای قلم آن 100 دلار و برای کیبورد آن 170 دلار را جداگانه بپردازید که جمعا به 1 هزار و 70 دلار می‌رسد، اما کروم بوک اچ‌پی قلم و کیبورد را در جعبه دستگاه دارد. تبلت 12.3 اینچی اچ‌پی با سیستم‌عامل کروم اواس روانه بازار شده است. این تبلت با همه متعلقاتش 1.4 کیلوگرم وزن و 15 میلی‌متر ضخامت دارد.

کروم بوک X2

از نظر قدرت سخت‌افزاری هم به یک پردازنده نسل هفتم اینتل (kaby lake) مجهز شده و 4 گیگابایت هم حافظه رم دارد که البته اگر بخواهید می‌توانید آن را به دو برابر افزایش دهید. باتری این تبلت هم با هر بار شارژ کامل می‌تواند 10 ساعت دستگاه را روشن نگه دارد. در پشت این تبلت یک دوربین 13 مگاپیکسلی قرار دارد و برای سلفی هم یک دوربین 5 مگاپیکسلی تعبیه شده است. این دستگاه همچنین 2 پورت یواس‌بی نوع C دارد و از کارت حافظه 256 گیگابایتی هم پشتیبانی می‌کند.

تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند هماهنگی قلم این دستگاه با صفحه نمایش آن است. اپل توانسته قلم خود را با صفحه‌نمایش به خوبی هماهنگ کند و برخی هنرمندان هم از این دستگاه برای خلق آثار هنری دیجیتالی از آن استفاده کرده‌اند. شاید اچ‌پی X2 نتواند به خوبی آی‌پد پرو نیاز طراحی دیجیتالی شما را برطرف کند اما به این موضوع هم باید دقت کرد که X2 تقریبا نصف آی‌پد پرو قیمت دارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا