بازیتکنولوژی

بهترین بازی‌های واقعیت افزوده برای آیفون

پلتفرم ARKit شرکت اپل اوایل امسال بود که یک به‌روزرسانی بزرگ دریافت کرد و به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب چندی از قابلیت‌های این تکنولوژی جذاب را با شما در میان بگذاریم. در اینجا قصد داریم چندی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های واقعیت افزوده را که برای آیفون و آیپد معرفی شده‌اند نام ببریم:

معرفی واقعیت افزوده تنها اتفاق جالب در بخش اسمارت‌فون‌های امروزی محسوب نمی‌شود و آپدیت‌های جدید این تکنولوژی که قابلیت‌ها و جذابیت بیشتری را به‌همراه دارند نیز بسیار جالب هستند. زمانی که این تکنولوژی به‌روزرسانی می‌شود و بازی‌ها و برنامه‌های جدید همراه آن معرفی می‌شوند، می‌بینیم که قابلیت‌های این تکنولوژی بسیار متنوع و باورنکردنی هستند و می‌توانند در موارد بسیاری از جمله بازی به‌کارگرفته شوند و به‌طور کلی صنعت گیم در بخش اسمارتفون‌ها را متحول کنند. در اینجا چندی از بازی‌های واقعیت افزوده جذاب و محبوب را که می‌توانید بر روی آیفون و آیپد خود دانلود کنید معرفی کرده‌ایم:

  1. Pokemon GO
  2. Arise
  3. Ticket to Earth
  4. The Machines
  5. Splitter Critters
  6. ARZombi

Pokemon GO

تقریبا تمامی افرادی که در سراسر دنیا از اسمارت‌فون استفاده می‌کنند بازی پوکمون را می‌شناسند و کمتر کسی وجود دارد که حداقل یکبار نام این بازی را نشنیده باشد. پوکمون گو یک بازی فوق‌العاده محبوب واقعیت افزوده است که میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا دارد.

در این بازی شما در محیط اطراف خود حرکت می‌کنید و کاراکترهای دوست داشتنی که پوکمون نام دارند را می‌گیرید که می‌توانید در ادامه این پوکمون‌ها را تمرین داده و سطح توانایی آن‌ها را هم بالا ببرید و حتی به یک پوکمون کاملا جدید ارتقاء پیدا کنید. در این بازی یک سری مکان‌های خاص که در نزدیکی محل زندگی شما قرا دارند، نوعی صحنه نبرد هستند که شما باید به آنجا بروید و یک سری نقاط هم با نام PokeStops شناخته می‌شوند که می‌توانید در این نقاط آیتم‌های خود را تقویت کنید.

پوکمون گو بازی جدیدی محسوب نمی‌شود با این حال شرکت سازنده آن همواره به روزرسانی و رخدادهای جدید برای این بازی معرفی می‌کند و همچنان یکی از برترین و محبوب‌ترین بازی‌های اسمارت‌فون علی‌الخصوص در بخش واقعیت افزوده محسوب می‌شود.

لینک رسمی دانلود بازی (رایگان)

Arise

این بازی یکی از اولین بازی‌های واقعیت افزوده بود که برای آیفون معرفی شد و می‌توان گفت هنوز هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در این بخش محسوب می‌شود.

در این بازی شما تنها یک شیء دارید که از آن برای محافظت از شوالیه خود در مسیری که حرکت می‌کند استفاده می‌شود. همینطور که به اطراف نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که مسیر حرکت شوالیه در بعضی قسمت‌ها مسدود شده و شما وظیفه دارید مسیرهای قطع شده را به یکدیگر متصل کنید تا راه برای حرکت شوالیه باز شود.

این بازی بسیار ساده و در عین حال فوق‌العاده سرگرم کننده است و اجرای آن از طریق تکنولوژی واقعیت افزوده باعث افزایش جذابیت هرچه بیشتر آن شده است.

لینک رسمی دانلود بازی (3 دلار)

Ticket to Earth

بازی Ticket to Earth را باید یک بازی واقعیت افزوده بی‌نظیر بدانیم و از همین جهت به تمامی افراد توصیه می‌کنیم این بازی را در صورت امکان حتما دانلود کنند.

این بازی که از یک خط داستانی جالب و کاراکترهای جذاب تشکیل شده کاربر را مجاب به سرمایه‌گذاری در یک شهر بزرگ می‌کند که در آن مردم نیز زندگی می‌کنند و یک جامعه را تشکیل داده‌اند.

در این بازی شما باید با دقت نقشه را مطالعه کنید و تصمیمات خود را با تفکر بسیار بالایی عملی کنید و گرنه بدون شک شکست می‌خورید و محبور خواهید شد مراحل را دوباره و دوباره تکرار کنید. ممکن است در ابتدا که تا حدودی تازه‌کار هستید ناامید شوید اما بدون شک در ادامه که به بازی مسلط شوید خواهید دید که دل کندن از این بازی کار آسانی نیست.

لینک رسمی دانلود بازی (5 دلار)

The Machines

وقتی بحث استفاده تمام و کمال از پلتفرم ARKit اپل باشد، حقیقتا هیچ بازی از این حیث نمی‌تواند با بازی بی‌نظیر The Machines که از تمامی پتانسیل واقعیت افزوده استفاده کرده رقابت کند. ضمنا هیچ دیوایسی بهتر از آیفون 10 برای اجرای این بازی در دنیا وجود ندارد.

با استفاده از دوربین پشتی گوشی، شما می‌توانید هر سطح صافی را به یک میدان نبرد تبدیل کنید که شما و دوستانتان درون آن به جنگ می پردازید. برای دست پیدا کردن به بهترین زاویه دید نسبت به صحنه نبرد و حمله به سمت دشمن، نیاز است که گوشی خود را به اطراف حرکت هید که همین مسئله بازی را برایتان بسیار جذاب خواهد کرد.

اجرای این بازی به صورت مولتی پلیر واقعا شگفت‌انگیز است و اجرای آن به‌همراه دوستان و بر روی اپن آشپزخانه می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای کاربر رقم بزند.

لینک رسمی دانلود بازی (5 دلار)

Splitter Critters

این بازی هم همانند بازی Arise سبکی پازل مانند دارد و در آن کاربر باید با چیدن قطعات به‌صورت صحیح در کنار یکدیگر راه را برای موجودات بیگانه دوست داشتنی باز کند تا بتوانند به خانه خود بازگردند.

این بازی در حالت واقعیت افزوده به‌خوبی طراحی شده و مراحل جدید و جذاب‌تری هم به آن اضافه شده و با چرخاندن دوربین گوشی به اطراف می‌توانید بازی را از زوایای جالبی دنبال کنید.

تعریف ما از این بازی بی دلیل نیست چراکه Splitter Critters در مراسم Apple Design Award در سال 2017 موفق به دریافت جایزه از شرکت اپل شد و در حال حاضر در اپ‌استور از طرف کاربران 5 ستاره دریافت کرده است.

لینک رسمی دانلود بازی (3 دلار)

ARZombi

زامبی‌ها در این بازی قصد دارند از طریق درها و پنجره‌هایی که دوربین گوشیتان را به سمت آنها گرفته‌اید، به داخل بیایند و به شما حمله کنند و وظیفه شما در طول بازی این است که این در و پنجره‌ها را به‌خوبی مسدود کرده و با زامبی‌هایی که قصد ورود به داخل را دارند مبارزه کنید. ضمنا با خوردن قطعات پیتزایی که درون بازی وجود دارند می‌توانید جان خود ا هم افزایش دهید. بله کمی عجیب است اما قانون بازی همین است که گفتیم!

با اینکه ARZombi زیباترین یا پیچیده‌ترین بازی در بخش واقعیت افزوده اپل محسوب نمی‌شود اما باید قبول کرد که تجربه شاد و هیجان‌انگیزی را برای کاربر به‌وجود می‌آورد و همین مسئله باعث جذب طرفداران زیادی به این بازی شده است.

لینک رسمی دانلود بازی (1 دلار)

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا