تکنولوژی

هلولنز ۲؛ تحولی جدید از مایکروسافت

با اینکه هنوز هدست هلولنز جدید مایکروسافت نهایی نشده است، اما با توجه به اخبار درز پیدا کرده این هدست با تغییرات داخلی زیادی مواجه شده است. این تغییرات شامل پردازنده‌ جدیدی به جای پردازنده‌ اینتل است. بر اساس گفته‌ی ویندوز سنترال، هدست جدید می‌تواند سخت‌افزار جدیدی داشته باشد، که این امکان به کمک جایگزینی پردازنده‌ اینتل هلولنز با پردازنده‌ ARM (آرم) میسر می‌شود.

این قضیه از چندین نظر جالب است. اول اینکه به این معنا خواهد بود که «هلولنز ۲» و یا هر اسم دیگری که خواهد داشت، می‌تواند بر روی پلتفرم همیشه متصل کامپیوتر مایکروسافت ساخته شود. این هدست هم‌چنین می‌تواند قابلیت اتصال ال‌تی‌ای داشته باشد. اگر با  کامپیوترهای همیشه متصل مایکروسافت آشنایی ندارید، لازم است بدانید در حقیقت لپ‌تاپ‌های کوآلکامی است که با آنتن‌دهی و عمر باتری خارق‌العاده‌ای ساخته شده‌اند. این به این معنی خواهد بود که پردازنده‌ جدید هلولنز با اینکه قدرتمند‌تر خواهد بود اما در حقیقت شارژ کمتری مصرف خواهد کرد. که این خود به پیشرفت جدید دیگری منجر می‌شود.

مارک پولیفیز از شرکت مایکروسافت در پستی بر روی وبلاگش گفته است: هلولنزها یک پردازنده‌ چندگانه‌ی خاص به نام واحد پردازنده‌ هولوگرافیک یا HPU  دارند. این بخش پردازش اطلاعاتی که از سنسورهای روی دستگاه دریافت می‌شود را برعهده دارد. این سنسورها شامل سنسور تشخیص عمق مایکروسافت، دوربین‌های دنبال‌کننده‌ی حرکت سر، واحد اولیه‌ اندازه‌گیری و دوربین‌های مادون قرمز می‌شود. HPU بخشی است که هلولنز را به اولین کامپیوتر هولوگرافیک کامل دنیا (که هنوز هم مثل آن ساخته نشده است) تبدیل می‌کند.

بنابراین نسل بعدی HPUها که درون هلولنز ۲ قرار دارند به خاطر تراشه کم‌مصرف آرم، قدرت و شارژ باتری بسیار بالایی خواهند داشت. از هلولنز ۲ برای انجام محاسبات پیچیده‌ استفاده خواهد شد. البته این محاسبات بدون محول کردن هر گونه کاری از جمله تشخیص صدا بر روی سرویس‌های خدماتی ابر خواهد بود.

در گزارش ویندوز سنترال آمده است: هلولنز جدید در مقایسه با مدل قبلی پردازنده‌ی آرم خواهد داشت و ال‌تی‌ای را نیز پشتیبانی خواهد کرد. از این دو امکان برای محاسبات هولوگرافیک دقیق بهره گرفته می‌شود. هلولنز جدید نسبت به مدل قبلی تحرک و عمر باتری بیشتری خواهد داشت و اتصال آن نیز همواره برقرار خواهد بود. به نظر می‌رسد هلولنز ۲ گستره‌ دید وسیع‌تری خواهد داشت. امکانی که هلولنز اصلی به همان خاطر شهرت پیدا کرد.

این تغییرات نه تنها هلولنز ۲ را به دستگاه بهتری تبدیل می‌کنند، بلکه به نتایج خارق‌العاده‌‌ دیگری نیز منجر می‌شوند. اگر مایکروسافت بخواهد در هلولنز ۲، تراشه‌ اینتل را با تراشه‌ ‌آر‌م عوض کند، دومین شرکت سرشناسی خواهد بود که به سمت استفاده‌ از پردازنده‌های غیر اینتلی برای بهترین محصول خود می‌رود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا