تکنولوژی

تکنولوژی در مرسدس کلاس S

اگر از طرفداران مرسدس بنز هستید احتمالا با کلاس‌های مختلف این کمپانی آشنایی دارید. کلاس اس مرسدس به سدان‌های بزرگ و لوکس این کمپانی اختصاص دارد. درواقع مرسدس کلاس اس را می‌توان پرچمدار این کمپانی آلمانی دانست. در ادامه نگاهی مختصر داریم به قسمت کوچکی از تکنولوژی بی انتهای مرسدس بنز کلاس اس سال 2018.

از کیفیت ساخت و طراحی بی‌نظیر این خودرو بگذریم و به سراغ تکنولوژی‌های آن برویم. از آنجا که کلاس اس برای کسانی است که راننده دارند و خودشان در صندلی عقب می‌نشینند بررسی را از صندلی عقب شروع می‌کنیم. زمانی که روی صندلی عقب این خودرو می‌نشینید یک مانیتور بزرگ روبه‌روی شما قرار دارد که می‌توانید با آن به گشت‌وگذار در اینترنت بپردازید، فیلم تماشا کنید، صندلی را تنظیم کنید، وضعیت تهویه هوا را تغییر دهید و چندین و چند کار دیگر انجام دهید. اگر هم وای‌فای موبایل یا لپ‌تاپ خود را روشن کنید می‌توانید به هات‌اسپات خودرو متصل شوید و از اینترنت پرسرعت آن استفاده کنید.

اگر هم از کار روزانه خسته شده‌اید می‌توانید صندلی خود را به حالت خوابیده ببرید و از صندلی بخواهید به شما ماساژ سنگ داغ بدهد. البته اگر این ماساژ را دوست نداشتید صندلی‌های این خودرو بیش از 10 نوع ماساژ دیگر هم بلد هستند. درضمن زمانی که در حالت ماساژ هستید نیازی نیست نگران صدای اطراف باشید زیرا اس کلاس 2018 یکی از بی‌صداترین خودروهای دنیا است و شیشه‌های دو جداره آن اجازه ورود هیچ صدایی را به داخل کابین نمی‌دهد.

مرسدس کلاس اس 2018 یک سقف جادویی هم دارد که باعث می‌شود یک نور ملایم وارد کابین خودرو شود که در صورت نیاز می‌توانید میزان ورود نور را هم کم یا زیاد کنید. اما این تنوع در هنگام شب بیشتر هم دیده می‌شود، این خودرو دارای نورپردازی بی‌نظیری است که رنگ آن را هم شما از بین 64 رنگ موجود تعیین می‌کنید و نور و رنگ‌آمیزی داخل خودرو را می‌توانید بر اساس سلیقه خود تغییر دهید.

اگر هم تصمیم بگیرید خودتان کنترل این خودروی دو تنی را بر عهده بگیرید برای شما امکانات بی‌نظیری طراحی شده است. از موتور 8 سیلندر توربو و 603 اسب بخاری و شتاب 3 ثانیه‌ای که بگذریم یکی از امکانات این ماشین دستیار رانندگی است. این دستیار به شما کمک می‌کند تا بسیار راحت‌تر رانندگی کنید. برای مثال کروز کنترل مرسدس بنز با توجه به جاده رفتار می‌کند. اگر تابلو محدودیت سرعت در خیابان دیده شود کروز کنترل آن را تشخیص داده و سرعت خودرو را کم می‌کند و پس از پایان محدودیت سرعت خودرو افزایش می‌یابد. این دستیار همچنین فاصله شما با خودروی جلویی را کنترل می‌کند و اجازه نمی‌دهد بیش از حد استاندارد به آن نزدیک شوید. اگر در حال رانندگی در یک خیابان باشید و ناگهان یک عابر جلوی خودروی شما بپرد، دستیار مرسدس ابتدا اطراف را بررسی می‌کند و اگر خودرویی در کنار شما نباشد، کنترل فرمان را در اختیار می‌گیرد و بدون برخورد عابر را رد می‌کند، حتی اگر فرمان در دستان شما باشد.

برای راحتی و نرمی خودرو مرسدس بنز سیستمی را اختراع کرده که ساخت آن بیش از 10 سال طول کشید. این سیستم جاده مقابل شما را با دقت بررسی می‌کند و همه دست‌اندازهایی که قرار است خود را در آن ضربه بخورد را پیدا می‌کند و عمق آن را می‌سنجد و پس از تحلیل‌های مختلف به سیستم فنربندی دستور می‌دهد تا به چه میزان و در چه لحظه‌ای و برای چه مدتی نرم شود و دوباره به حالت قبل برگردد تا شما هیچ لرزشی را حس نکنید و فقط شاهد تغییر رنگ جاده باشید!

مرسدس برای چراغ‌های این خودرو هم برنامه‌ریزی بی‌نظیری داشته است. سیستم هوشمند نور این خودرو در تاریکی کامل باعث می‌شود شما اشیا اطراف جاده را بهتر ببینید و خودرو هم نوع آن را تشخیص می‌دهد. برای مثال اگر یک عابر پیاده قصد عبور از خیابان را داشته باشد در جایی که خط کشی وجود ندارد، خودرو مقابل عابر پیاده توقف می‌کند و با چراغ‌های بی‌نظیر خود برای عابر یک خط عابرپیاده مجازی ترسیم می‌کند تا او با آرامش از خیابان عبور کند. جالب است بدانید برای هر کدام از لامپ‌های این خودرو به صورت جداگانه‌ای برنامه‌ریزی شده است. اگر در جاده‌ا‌ی دو طرفه رانندگی می‌کنید مرسدس اس کلاس شما نور یک سمت را همزمان با نزدیک شدن خودرو مقابل پایین می‌آورد تا چشمان راننده روبه‌رو هم اذیت نشود. اینها فقط گوشه‌ کوچکی از امکانات بی‌نظیر مرسدس اس کلاس 2018 بود.

بهترین یا هیچی

مرسدس بنز

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. بازتاب: quik
  2. بازتاب: Fotograf Drammen
  3. بازتاب: kojic acid soap
  4. بازتاب: uniccv

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا