تکنولوژی

تعداد کاربران فعال تلگرام از مرز 200 میلیون گذشت

طی 30 روز گذشته برنامه پیام رسان تلگرام توسط بیش از 200 میلیون نفر در سراسر دنیا استفاده شده است که این آمار از هر لحاظ عالی و بی‌نظیر محسوب می‌شود. به عبارت دیگر اگر تلگرام یک کشور بود، امروزه ششمین کشور پرجمعیت دنیا بود.

در تلگرام برخلاف بسیاری از پیام‌رسان‌ها تبلیغی وجود ندارد و به همین دلیل تلگرام در پیامی اعلام کرده که کاربران همواره اولویت اصلی این شرکت بوده و خواهند بود و از آنجایی که این شرکت تبلیغ‌کننده یا سهام‌داری ندارد، به هیچ سازمانی یا شخصی گزارش ارائه نمی‌دهد و مهم‌تر اینکه تلگرام با سهام‌داران، واسطه‌ها و آژانس‌های دولتی هیچ معامله‌ و توافقی نکرده است. از زمان آغاز به‌کار تلگرام در سال 2013 تا کنون، این شرکت هنوز 1 بایت دیتای کاربران خود را به هیچ سازمان و موسسه‌ای نداده و از روز اول از تمامی دیتاهای خصوصی کاربران خود محافظت کرده است.

تلگرام معتقد است که مجموعه‌ای فراتر از یک سازمان و یا یک اپلیکیشن است و در اصل خود را یک ایده و نگرش می‌داند. ایده‌ای که در ان همه ی اعضا و تمامی مردم کره زمین حق آزاد بودن دارند و هیچکس حق نظارت و نفوذ به اطلاعات و حریم خصوصی آنها را ندارد.

به همین دلیل بود که تلگرام در سال 2013 به عنوان اولین پیام رسان سیستم رمزگذاری پیام‌های کاربران را معرفی کرد. تلگرام در پیام تشکر خود از کاربران گفته که اعتماد کاربران در این چند سال موجب شده تلگرام دست به کارهای موفقیت آمیزی بزند که بسیاری از دیگر رقبا از انجام آنها ترس داشته‌اند.

تلگرام در حال حاضر بیش از 200 میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا دارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا