تکنولوژی

تاکسی خودران اوبر یک عابر پیاده را کشت

بنابر گزارش خبرگزاری ریوترز و طبق ادعای پلیس ایالات آریزونا، در برخورد یک دستگاه از خودروهای خودران شرکت اوبر با یک عابر پیاده که در حال عبور از عرض یکی از خیابان‌های آریزونا بوده، عابر پیاده جان خود را از دست داده است. این اولین گزارش از جان باختن یک انسان توسط خودروهای خودران است که همین مسئله می‌تواند این تکنولوژی را که قصد دارد صنعت حمل و نقل را متحول کند زیر سوال ببرد.

شرکت اوبر در پاسخ گفته که این کمپانی قصد دارد پروژه آزمایش تاکسیهای خودران را در ایالت‌های شمالی آمریکا که شامل آریزونا، پیتزبورگ و تورونتو می‌شود به حالت تعلیق در بیاورد.

حال طبق شواهد و ویدیوها، این زن 49 ساله که به‌طور ناگهانی از عرض جاده 4 بانده عبور می‌کند، مقصر اصلی این تصادف بوده است. خودروی ولوو XC90 که با این زن برخورد کرده در حالت راننده اتوماتیک قرار داشته البته یک اپراتور هم درون خودرو حضور داشته است. رئیس پلیس شهر Tempe آریزونا هم در مصاحبه خود گفته که طبق شواهد اجتناب از این برخورد چه در حالت خودران چه در حالت دستی که راننده خودرو را کنترل می‌کند، تقریبا غیرممکن بوده است.

با اینکه گفته می‌شود اوبر در این حادثه مقصر شناخته نمی‌شود اما رای نهایی پس از بررسی پرونده در دادگستری آریزونا مشخص خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا