تکنولوژی

ترامپ فروش کوآلکام به برادکام را لغو کرد!

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده طی یک فرمان رسمی، دستور لغو مذاکرات سران شرکت‌های برادکام (Broadcom) و کوآلکام را صادر کرد. قرار بود کمپانی برادکام طی یک معامله و با مبلغ بی‌سابقه 117 میلیارد دلار کمپانی کوآلکام را به‌خدمت بگیرد. دونالد ترامپ معتقد است این قرارداد نوعی تهدید برای کشور آمریکا محسوب می‌شود.

گفته می‌شود ترامپ این تصمیم را بر اساس مشاوره‌ها و هشدارهای کمیته نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی اتخاذ کرده است. این کمیته در اصل وظیفه بررسی واگذاری شرکت‌های آمریکایی توسط سرمایه‌گذران و کمپانی‌های غیر آمریکایی را بر عهده دارد. این تصمیم درست ساعاتی پس از ملاقت «هاک تان» مدیر ارشد کمپانی کوآلکام با مقامات آمریکایی در پنتاگون اعلام شد. گفته می‌شود هدف از دیدار هاک تان با این مقامات متقاعد کردن آنها برای اجرایی کردن بزرگترین معامله در تاریخ دنیای تکنولوژی بوده که ظاهرا تلاش‌های او بی نتیجه مانده است.

ترامپ پس از اعلام دستور لغو این معامله که روز دوشنبه صادر شد گفت: «شواهد و مدارک محکمی وجود دارد که من را به این باور می‌رساند که برادکام پس از به‌خدمت گرفتن کوآلکام امکان دارد اقداماتی جهت به‌هم زدن امنیت کشور آمریکا انجام دهد.»

این دستور ترامپ بار دیگر جدیت ترامپ در مقابله با واگذاری کمپانی‌های آمریکایی به سرمایه‌گذاران دیگر کشورها را اثبات کرد. سپتامبر سال گذشته هم ترامپ واگذاری شرکت Lattice Semiconductor به یک شرکت سرمایه‌گذاری چینی را لغو کرده بود.

شرکت برادکام هم در بیانیه‌ای اعلام کرده که شدیدا با اتهامات وارده به این شرکت مخالف است و این کمپانی با به‌خدمت گرفتن شرکت کوآلکام به هیچ عنوان قصد اقدام علیه امنیت ایالات متحده را نداشته و نخواهد داشت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا