تکنولوژی

شاسی بلند برقی از پورشه

سال گذشته کمپانی پورشه نسخه تولیدی نسل “Mission E” را که خودرویی تمام الکتریکی بود معرفی کرد و به‌نظر می‌رسید این خودرو به رقیبی جدی برای تسلا مدل اس تبدیل شود. اما خودروی Mission E قرار نیست تا اواخر سال 2019 به مرحله تولید برسد. با این حال این حقیقت باعث نشده که پورشه از طراحی‌های بی‌نظیر خود دست بکشد. از همین رو امروز در مراسم “Motor Show” که در شهر ژنو برگزار می‌شود، این خودروساز آلمانی رقیب جدیدی برای مدل ایکس تسلا با نام “کراس توریسمو” Cross Turismo)) معرفی کرد که این خودرو هم بخشی از پروژه Mission E محسوب می‌شود.

کراس توریسمو جدا از اینکه یک محصول آماده تولید باشد بیشتر به یک طرح مفهومی که سرتاسر آن را ویژگی‌ها و طرح‌های خیالی تشکیل داده شباهت دارد. چراغ‌های ال‌ای‌دی که در اطراف و درون لوگوی زیبای پورشه در پشت خودرو به چشم می‌خورند و لوگوی پورشه در جلوی خودرو که از جنس مونوکروم ساخته شده تنها بخش کوچکی از طراحی رویایی این محصول به حساب می‌آیند. چرخ ها نیز به رنگ آبی سیر و درون اتاقک خودرو هم به طرح‌های فضایی و رویایی که به خودروهای آینده شباهت دارند مزین شده‌اند. ضمنا یک پد شارژر وایرلس هم بین صندلی‌های عقبی خودرو قرار گرفته است. تمامی این جزئیات نشان‌دهنده تمایل کمپانی پورشه به نمایش خودروهای آینده این شرکت با جزئیات دقیق و کامل است.

پورشه این خودرو را “CUV” که خودرویی با کاربردهای همه‌جانبه (اسپرت، خانوادگی، آف رود) است نام‌گذاری کرده و ادعا می‌کند کراس توریسمو همان نسخه اصلاح شده خودروهای SUV محسوب می‌شود. کراس توریسمو به عناصر مختلفی از خودروهای متعدد موجود در بازرا مجهز است که از جمله آنها می‌توان به محافظ‌‌ چرخ‌های پیشرفته، سیستم تنظیم ارتفاع، لامپ‌های مه شکن و تایرهای پهن و زمخت اشاره کرد که نشان می‌دهد این خودرو برای شرایط مختلف اماده سازی شده است. اما ظاهر کلی خودرو لاغر و جم و جور طراحی شده که از خودروهای SUV کاملا کوچکتر نشان می‌دهد.

اگر این خودرو روزی به مرحله تولید برسد، بنابراین باید همانند دیگر اعضای خانواده پورشه عملکرد قابل توجهی در جاده داشته باشد. از همین رو کراس توریسمو بر اساس همان ویژگی‌های اصلی خودروهای Mission E ساخته شده و این یعنی این خودرو به 2 موتور الکتریکی، یکی در جلو و یکی در پشت مجهز شده که حداکثر سرعت این خودرو را به 250  کیلومتر در ساعت رسانده و رکورد 3.2 ثانیه را برای رسیدن سرعت از 0 به 100 کیلومتر به ثبت رسانده است. ضمنا این خودرو با شبکه ایستگاه‌های شارژ الکتریکی خودرو در اروپا که به تکنولوژی شارژ سریع مجهز هستند نیز مطابقت دارد.

در بخش داخلی، همه چیز به شکل مینیمال، ساده و یکدست ساخته شده اما از طرف دیگر به نمایشگرهای متعدد لمسی متعدد مجهز شده است. یک نمایشگر 11 اینچی در قسمت داشبورد و یک پروژکتور با کیفیت UHD که جزئیات را روی شیشه جلویی خودرو نمایش می‌دهد تعبیه شده است. علاوه بر این یک نمایشگر هم در وسط کنسول بین دو صندلی جلو قرار دارد که همانند یک مرکز کنترل وظیفه تنظیم و کنترل هوشمند بخش‌های مختلف خودرو از جمله تنظیم دمای داخل اتاق و همچنین پهپادی را که در صندوق عقب خودرو قرار گرفته بر عهده دارد. در ویدیوی زیر می‌توانید جزئیات این خودرو و پهپاد همراه با آن را مشاهده کنید:

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا