تکنولوژی

رکورد پورشه کاین در یدک کشی ایرباس ۳۸۰+ویدیو

رتبه امن یدک کشی(بکسل کردن یا یدک کشیدن به روند کشیدن یک یا چند وسیله نقلیه به یکدیگر، به طوریکه یک وسیله نقلیه بتواند در امتداد و پشت یک وسیله نقلیه دیگر کشیده شود بدون آنکه نیاز به نیروی  محرکه درونی داشته باشد) وزن خودرو پورشه کاین، زیر وزن 4500 کیلو است اما این بدین معنی نیست که نتواند یک وسیله فوق العاده سنگین مانند یک هواپیما را یدک کشی کند.

حالا شرکت پورشه با مدل 2017 Cayenne S Disel خود توانست رکورد گینس برای یدک کشی سنگین‌ترین هواپیما توسط یک خودرو را از آن خود کند. این خودرو یک هواپیمای ایرباس A380 ایر فرانس با وزن تقریبی 285 تن! را بکسل کرده است. رکورد‌دار قبلی این شاخه توانسته بود هواپیمایی به وزن 170 تن را یدک کشی کند و رکورد جدید به نوعی خارق العاده محسوب می‌شود.

البته آشکار  است که پورشه کاین برای ثبت چنین رکوردی ساخته نشده است و قاعدتا نباید از این خودرو بیشتر از میزان استاندارد و امن ثبت شده برای یدک کشی استفاده کرد اما به هرحال اگر کسی تصمیم بگیرد رکورد یدک کشی یک هواپیمای غول پیکر! با خودرو را بشکند، شاید هیچ محدودیتی جلودارش نباشد.

موتور دیزلی پورشه کاین 375 اسب بخار قدرت و 850 نیوتون متر گشتاور دارد. برای اینکه ثابت شود که یدک کشی ایرباس تصادفی نبوده، شرکت پورشه این آزمایش را با  خودروی مدل Cayenne Turbo S نیز تکرار کرد. این اقدامات شرکت پورشه قطعا قابلیت فوق العاده یدک کشی خودروی مدل کاین این شرکت را ثابت می‌کند اما ما به پورشه داران پیشنهاد می‌کنیم این آزمایش را با خودروی خود در خانه انجام ندهند!

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا