تکنولوژی

دعوای گوگل و آمازون همچنان ادامه دارد!

بنابر گزارش‌های منتشر شده، کمپانی آمازون اواخر سال گذشته طی یک تماس تلفنی با گوگل اعلام کرده که از این به بعد فروش محصولات جدید خانه هوشمند Nest شرکت گوگل را در فروشگاه آنلاین خود متوقف خواهد کرد. گوگل هم در واکنش به این تماس قصد دارد فروش تمامی محصولاتش از طریق فروشگاه آمازون را متوقف کند!

اگر آمازون با این کار قصد دارد فضای بیشتری برای خودنمایی محصولات هوشمند الکسا ایجاد کند، باید گفت که دقیق عمل کرده است. ظاهرا این غول بزرگ دنیای تکنولوژی و فروشگاه آنلاین آمریکایی در زمینه محصولات هوشمند با هیچکس شوخی ندارد.

طبق گزارش وب‌سایت Business Insider، شرکت Nest از زمان واگذاری مجدد آن به گوگل در فوریه همواره منتظر بروز عکسل‌العمل این چنین از طرف آمازون بوده است. یکی از افراد نزدیک به هیئت مدیره شرکت Nest در مصاحبه خود گفت: «آمازون باید یا تمام محصولات یا هیچکدام از محصولات شرکت Nest را در فروشگاه خود عرضه می‌کرد، این یعنی اگر این شرکت قصد نداشته باشد محصولات جدید Nest را در فروشگاه خود قرار دهد، بنابراین باید دیگر محصولات این شرکت را هم به‌طور کلی از قفسه فروشگاه آنلاین خود حذف کند.»

در بازار محصولات هوشمند، آمازون دارای اسپیکرهای هوشمند اکو مجهز به دستیار صوتی الکسا است و از طرف دیگر گوگل هم اسپیکر هوشمند «گوگل هوم» مجهز به دستیار صوتی گوگل را دارد. محصولات خانه هوشمند Nest که به گوگل تعلق دارند شامل دیوایس‌هایی از جمله تجهیزات امنیتی، دستگاه‌های خانگی تشخیص‌دهنده دود و تنظیم دمای خانه است و از طرف دیگر آمازون هم دستگاه هوشمند Ring را در اختیار دارد. بنابراین می‌بینیم که رقابت این دو شرکت در این زمینه بسیار شدید است.

آمازون علاوه بر محصولات هوشمند، به دنبال کسب سهم قابل توجهی از بازارهای دیگر است که از جمله آنها می‌توان به سرویس پخش اشاره کرد. آمازون در این بخش با غول‌های بزرگی از جمله سرویس نتفلیکس و سرویس هولو رقابت بسیار سختی دارد. حال موفقیت‌های اخیر این شرکت در زمینه پخش برنامه‌های جذاب به‌نظر می‌رسد آمازون بالاخره توانسته قدم‌های مثبتی در جهت پیشرفت در این بخش بردارد.

مطالب مرتبط:

گوگل جلوی پخش یوتیوب در اکوشو را گرفت

بازگشت یوتیوب به «اکو شو» آمازون

درگیری گوگل و آمازون پایان ندارد!

حذف یوتیوب اکو شو را 30 دلار ارزان کرد

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا