تکنولوژی

بلک‌بری: برای همه نیستیم اما ماندگاریم!

«احساس می‌کنیم ماموریتامان را با موفقیت به انجام رسانده‌ایم.»

این جمله‌ای بود که خیلی از افراد انتظار شنیدن آن را از کمپانی بلک‌بری نداشتند اما «فرانسیس ماهیو» دقیقا همین جمله را در کنگره جهانی موبایل 2018 بر زبان آورد. ماهیو در صحبت‌های خود این مسئله را اینگونه ادامه داد: «این به انجام رساندن در اصل به معنای تاسیس شرکت بلک‌بری در قدم اول و تولید و عرضه موفق گوشی KeyOne در 1 سال اخیر است. اگر به عملکرد جهانی ما نگاه کنید، خواهید دید که شرکت ما در همه جا حضور دارد. کمتر جایی در دنیا پیدا می‌شود که گوشی KeyOne حضور نداشته باشد.»

اسمارت‌فون KeyOne شرکت بلکبری حالا 1 سال دارد و دقیقا پارسال همین موقع و در جریان کنگره جهانی موبایل 2017 در بارسلونا معرفی شد و حال این دیوایس در اکثر بازارهای بزرگ در سراسر دنیا حضور دارد. این عملکرد برای یک گوشی دارای کیبرد فیزیکی که امروزه طرفداران محدودی دارد، کاملا قابل قبول محسوب می‌شود. با نگاهی به سهم شرکت‌های تولید کننده اسمارت‌فون در سراسر دنیا، می‌توان گفت که سهم شرکت بلک بری از بازار جهانی موبایل حتی با وجود معرفی این گوشی همانند قطره‌ای در یک اقیانوس است اما این کمپانی همچنان اصرار دارد عملکرد خود را به دلایل مختلف موفقیت آمیز جلوه دهد.

ماهیو در اینباره گفت: «3.5 درصد از کل سهم بازار موبایل در جهان برای ما خوشایند است و این آمار نشان می‌دهد که شرکت ما در مسیر درست قدم بر می‌دارد. البته ما به‌خوبی می‌دانیم که افزایش سهم بلک‌بری در بازار با وجود حضور رقبایی همچون سامسونگ و اپل اصلا کار ساده‌ای نیست. هدف بعدی ما پیشرفت، توسعه شرکت و رساندن جایگاهمان به مراتبی خیلی بالاتر از جایگاه فعلی در بازار اسمارت‌فون‌های تراز اول است. بلک‌بری با قدرت به تولید گوشی‌های باکیفیت، نوآوری در ساخت کیبردهای فیزیکی و مواد درجه 1 ادامه خواهد داد.»

کیبرد همه‌ی داستان نیست

با اینکه کیبرد فیزیکی بلک‌بری طرفداران پر و پاقرص متعددی در سراسر دنیا دارد اما باید به این نکته توجه داشت که امروزه بسیاری از افراد دیگر علاقه‌ای به استفاده از این نوع کیبردها ندارند و بلک‌بری با تولید KeyOne توانسته به سلایق تمامی طرفداران اسمارت‌فون در سراسر دنیا توجه کند و گوشی خود را به همراه صفحه‌نمایش لمسی پیشرفته عرضه کند.

ماهیو معتقد است که برای موفق شدن نیازی به معرفی چندین گوشی متعدد نیست و با تعداد کم هم می‌توان به موفقیت‌های چشمگیر دست پیدا کرد. در گذشته دیده‌ایم که شرکت‌هایی از جمله وان‌پلاس و  آنر توانسته‌اند با معرفی تعداد محدودی اسمارت‌فون به موفقیت‌های چشمگیری در دنیای اسمارت‌فون‌ها دست پیدا کنند و به‌نظر می‌رسد بلک‌بری هم قصد دارد همین رویه را پیش بگیرد.

بلک‌بری در تلاش است تا کاربرانی را که پس از معرفی چند گوشی ضعیف از دست داده بود مجددا جذب کند. برخی از اسمارت‌فون‌های بلک‌بری که در گذشته معرفی شدند از نظر کیفیت صفحه نمایش، ظرافت، سیستم عامل و دیگر فاکتورها قابل رقابت با اسمارت‌فون‌های محبوب بازار نبودند. حتی اگر کاربران با کیبرد فیزیکی بلک‌بری کنار می‌آمدند، باز هم نمی‌توانستند سیستم‌عامل این گوشی‌ها را تحمل کنند.

با اینکه بلک‌بری امروزه از اندروید بهره می‌برد اما کارشناسان این شرکت متوجه شده‌اند که هنوز بسیاری از افراد نمی‌دانند دیوایس‌های این شرکت امروزه از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند و می‌تونند تمامی اپلیکیشن‌های محبوبشان را بر روی گوشی‌های این شرکت اجرا کنند. ماهیو در پایان گفت: “فکر نمی‌کنم خیلی زود بتوانیم سهم عمده‌ای از بازار را به خودمان اختصاص دهیم اما اطمینان دارم که شرکت در مسیر درستی قرار گرفته و بذرهای موفقیت پاشیده شده‌اند.”

با توجه با گفته‌های ماهیو و تغییرات ملموسی که در سیاست و محصولات بلک‌بری در یک سال اخیر دیده‌ایم، به نظر می‌رسد در آینده نه‌چندان دور شاهد ثمردهی بذرهای موفقیت این شرکت در دنیای اسمارت‌فون‌ها خواهیم بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا