تکنولوژی

عرضه رسمی ARCore 1.0 گوگل

طبق شایعاتی که قبلا منتشر شده بود، گوگل قرار بود ARCore  را در نمایشگاه MWC 2018 رسما به بازار ارائه کند اما ظاهرا این شرکت تصمیم گرفته که زودتر برای عرضه این پلت فرم مخصوص توسعه برنامه های واقعیت افزوده، اقدام کند.

ARCore 1.0 سال گذشته معرفی و نسخه پیش نمایش آن عرضه شد و از حالا برای برنامه نویسان مشتاق نیز قابل دسترس خواهد بود. طبق گفته گوگل، برنامه نویسان از به بعد قادر خواهند بود برنامه های مرتبط با واقعیت افزوده را روی App Store منتشر کنند و با استفاده از این پلت فرم، برنامه‌های  اختصاصی خود را توسعه داده و بسازند.

 ARCore با بیش از 100 میلیون گوشی هوشمند اندرویدی سازگاری دارد و قابلیت‌های پیشرفته تکنولوژی واقعیت افزوده آن، به روی تمام این گوشی‌ها قابل دسترس خواهد بود. گوگل به تعدادی گوشی از جمله سری گوگل پیکسل، سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge، S8، S8+، Note 8،  LG V30، V30+، ASUS Zenfone AR و OnePlus 5 اشاره کرده است.

گوگل همچنین اعلام کرده که با مشارکت با سامسونگ، هوآوی، LGE، موتورولا، ایسوس، شیائومی،  HMD/Nokia، ZTE، Sony Mobile و ویوو، این سازگاری در محصولات آینده این شرکت‌ها نیز ادامه خواهد داشت. همچنین گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نیز از ARCore  پشتیبانی می‌کنند.

اینکه برنامه نویسان با استفاده از ARCore  قرار است چه ابتکاراتی کنند، هنوز مشخص نیست، با این وجود شرکت‌هایی مانند پورشه همین حالا نیز از این پلت فرم استفاده می‌کنند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا