تکنولوژی

جزئیات تراشه‌های نسل هشتم اینتل

با اینکه  در حال حاضر بعضی از پردازنده‌های  نسل هشتم اینتل به بازار آمده است، اما هنوز منتظر رونمایی از تعداد زیادی از این پردازنده‌ها هستیم. به نظر می‌رسد قیمت این محصولات پیش‌روی اینتل مشخص شده است. تعدادی از فروشندگان آنلاین صفحاتی را به تراشه‌های نسل هشتم هسته آی ۳، آی۵ و آی ۷ اینتل و تراشه‌های ارزان‌تر سلرون و پنتیوم این شرکت اختصاص داده‌اند.

بنا به شایعات قیمت i3-8100 حدود ۱۱۷ دلار خواهد بود که چهار هسته و چهار thread  و قدرت کلاکینگ پایه‌ی ۳.۶ گیگاهرتز خواهد داشت. i3-8300  با چهار هسته و چهار thread  و کلاکینگ پایه‌ی ۳.۷ گیگاهرتز قیمتی حدود ۱۳۵ دلار خواهد داشت. unlocked i3-8350K قیمتی حدود ۱۸۰ دلار با چهار هسته و thread و کلاکینگ پایه‌ای با ۴.۰ گیگا هرتز دارد.

نسل هشتم آی۵ گران‌‌تر خواهد بود و با توجه به اخبار  شش هسته و شش thread خواهد داشت و فاقد قابلیت hyperthreading خواهد بود. i5-8400 قیمتی حدود ۱۹۰ دلار با کلاکینگ پایه ۲.۸ گیگاهرتز، i5-8500 با قیمت ۱۸۰ دلار کلاکینگ پایه ۳ گیگاهرتز و i5-8600 با ۲۰۸ دلار با کلاکینگ ۳.۱ گیگاهرتز به بازار می‌آیند. در نهایت  unlocked Core i5-8600K با قیمت ۲۵۰ دلار با کلاکینگ پایه ۳.۶ گیگاهرتز روانه‌ی بازار می‌شود.

در نهایت مدل‌های هسته آی۷ شامل i7-8700 با کلاکینگ پایه ۳.۲ گیگاهرتز و i7-8700K با کلاکینگ پایه ۳.۷ گیگاهرتز حدود ۳۱۰ و ۳۷۰ دلار به فروش خواهند رسید. برخلاف مدلهای ارزان‌تر آی ۳ و آی ۵ پردازنده‌های آی۷ مجهز به قابلیت hyperthreading و شش هسته و ۱۲ thread هستند.

لازم به ذکر است که نمی‌توان به این قیمت‌ها  مطمئن بود این احتمال وجود دارد که با قیمت‌های اصلی مغایرت داشته باشند. با این وجود اینتل با کنار گذاشتن قابلیت hyperthreading برای مدل‌های معمولی‌تر و جایگزین کردن آن با تعداد هسته‌های بیشتر  دست به کار جدیدی زده است. باید منتظر واکنش سازندگان کامپیوتر به این تغییرات بمانیم، ممکن است مجبور شوند برای داشتن قابلیت hyperthreading تراشه‌های نسل هفتم را کنار نگذارند و یا اینکه با اینتل همراه شده و مدل‌های جدیدی با هسته‌های فیزیکی بیشتری به بازار عرضه می‌کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا