تکنولوژی

ماجرای حذف تلگرام از اپ‌استور

هفته‌ی گذشته اپل اپلیکیشن پیام رسان تلگرام را از اپ‌استور حذف کرد! این شرکت در این رابطه گفت: شکایت‌هایی مبنی بر پخش محتوای نامناسب به وسیله‌ی پلتفرم کانال‌های این اپلیکیشن برای ما فرستاده شد.

سازنده‌ی تلگرام، پاول دورف، به سرعت به این تصمیم اپل واکنش نشان داد. دورف در این رابطه گفت قصد دارد اقداماتی پیاده کند که به وسیله‌ی آن از پخش محتوای نامناسب توسط این اپلیکیشن جلوگیری کند.

در آن زمان مشخص نبود منظور از محتوای نامناسب چه می‌تواند باشد، اما فیل شیلر از شرکت اپل در جواب سوال یکی از کاربران تلگرام در این رابطه‌ توضیح داده است.

افرادی سود‌جو از اپلیکیشن تلگرام برای پخش مسائل غیر اخلاقی مربوط به کودکان استفاده می‌کردند. به همین دلیل به محض اینکه درستی این ادعا‌ ثابت شد، اپل این اپلیکیشن را حذف کرد.

اپلیکیشن تلگرام از اپ‌استور حذف شد، چرا که تیم اپ‌استور از محتوای غیرقانونی و غیر اخلاقی این اپلیکیشن باخبر شده بودند. بعد از بررسی‌ها توسط تیم اپ‌استور، این اپلیکیشن حذف شد. بعد از این اقدام به سازندگان تلگرام و ادارات مربوطه مانند مرکز ملی کودکان گم‌شده و تعرض‌شده اطلاع داده شد.

اما خبر خوب این است که این اتفاق خیلی طولانی نشد و تنها چند ساعت بعد از این ماجرا، اقدامات لازم برای جلوگیری از پخش محتوای غیرقانونی به وسیله‌ی تلگرام انجام شد و این برنامه دوباره به اپ‌استور اضافه شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا