تکنولوژی

همکاری بوش و مرسدس بنز

مرسدس و بوش راه زیادی تا تبدیل خودرو‌های خود‌ران‌ به یک واقعیت قابل استفاده ندارند. این دو کمپانی قرار است تا چند ماه آینده‌ ماشین‌های خود را برای تست بر روی جاده آماده کنند. تا قبل از این، این دو کمپانی قول داده‌ بودند این اتومبیل‌‌های خودران را تا آغاز دهه‌ی بعدی آماده کنند.

بنا بر این خبر به نظر می‌رسد این دو شرکت پای قولشان ایستاده‌ باشند، در حقیقت راه دیگری هم نداشتند. ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۱ تولید این خودروها را شروع خواهد کرد و وایمو نیز تا به امروز سفارش هزاران وانت دایملر کرایسلر (یکی از زیر برندهای مرسدس بنز) را ثبت کرده است. در نتیجه دایملر نمی‌توانست سرعت پیشرفت این پروژه را کم کند، یا باید سرعتش را زیاد می‌کرد و یا به کل از دور رقابت حذف می‌شد.

دایملر همواره از ساختار و عملکرد ماشین‌های خودران شرکت به عنوان مزیتی‌ بزرگ یاد می‌کند. این ماشین‌ها قرار نیست فقط یک کیت تکنولوژی سوار شده بر یک ماشین باشند، بلکه قرار است ار ابتدا سواری‌ای بدون دخالت فرد ارائه دهد. اگر عملکرد و کارآیی این ماشین‌ها خوب از آب درآید، می‌تواند مزیتی بزرگ نسبت به ماشین‌های معمولی باشد. ولی مهم این است که آیا این کافی است یا نه؟ اگر کمپانی‌‌های دیگر قبل از مرسدس ماشین‌های  خودران‌شان را به بازار ارائه کنند، هر نوع تکنولوژی و یا ساختار بهتر نمی‌تواند در برگرداندن بازار به نفع مرسدس کافی باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا