تکنولوژی

اگر مایکروسافت بند 3 عرضه می‌شد

اگر از طرفداران مچ‌بندهای هوشمند هستید حتما مایکروسافت بند را می‌شناسید. مایکروسافت نسخه اولیه بند هوشمند خود را 29 اکتبر 2014 معرفی کرد و نسخه دوم آن را هم دقیقا سال بعد رونمایی کرد. مایکروسافت بند 2 پیشرفت بسیار چشمگیری نسبت به نسخه اولیه خود داشت و از همه لحظ بهتر شده بود اما این بهبودها ادامه پیدا نکرد و مایکروسافت اعلام کرد خط تولید بند را بسته است و دیگر خبری از مایکروسافت بند 3 نخواهد بود. امروز اما تصاویری از پروتوتایپ مایکروسافت بند 3 لو رفته است که نشان می‌دهد اگر مایکروسافت این محصول را کنسل نمی‌کرد، امروز شاهد چه دستگاهی بودیم.

مایکروسافت برای بهتر کردن سنسور اندازه‌ گیری ضربان قلب از ECG استفاده کرده که دقت بسیار بالایی دارد. مایکروسافت بند 3 همچنین می‌تواند با سنسور فشار خون تشخیص دهد که کاربر چقدر استرس دارد و چقدر بدن سلامتی دارد و یا اینکه نیاز است تا به پزشک مراجعه شود.

مایکروسافت بند 2 water resistant بود یعنی اگر دست شما خیس می‌شد یا آب روی آن می‌پاشید مشکلی پیش نمی‌آمد درحالی که مایکروسافت بند 3 waterproof است و می‌توانید با آن شنا کنید زیرا کاملا ضدآب است. مایکروسافت هم از همین قابلیت استفاده کرده و در هنگام شنا به شما آمارهایی را هم می‌دهد مثلا چند دور شنا کردید یا در هر دقیقه چقدر نفس کشیدید و حتی ضربان قلب شما را زیر آب هم اندازه می‌گیرد.

مایکروسافت بند 2 برای اینکه کاملا شارژ شود تنها به 1 ساعت و نیم زمان نیاز داشت که این عدد هم در بند 3 کاهش پیدا کرده و اگر مایکروسافت بند 3 تولید می‌شد برای شارژ کامل فقط 1 ساعت زمان نیاز داشت. روی گیره بند جدید یک سنسور RFID هم وجود دارد که می‌تواند تگ‌های RFID را به راحتی بخواند.

این محصول اکتبر سال 2016 آماده شده بود اما مایکروسافت آن را به بازار عرضه نکرد و تا امروز هم خبری از بند 3 نبوده است. هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند اگر این بند عرضه می‌شد چه استقبالی از آن صورت می‌گرفت و آیا بعد از آن بند 4 هم ساخته می‌شد یا نه، به هر حال این محصول یک پروتوتایپ باقی ماند و هرگز به تولید انبوه نرسید و احتمالا هم نخواهد رسید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا