تکنولوژی

اپل در مقابل ۲۶ شکایت قرار گرفت

پس از تایید خبر کند کردن آیفونهای قدیمی‌ توسط اپل، واکنش‌هایی مانند شکایت و پیگیری‌های قانونی آن‌چنان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. در آخرین خبر‌ها تعداد شکایات علیه کمپانی اپل به عدد ۸ رسیده بود اما حالا به نظر می‌رسد این عدد به ۲۶ افزایش پیدا کرده است.

تا الان بیشتر این شکایات که در ایالات متحده ثبت شده‌اند، اتهاماتی مثل کند‌کردن سرعت آیفون‌های قدیمی به صورت عمدی و یا مخفیانه علیه اپل همراه است. با اینکه شکایات از طرف افراد مختلفی ثبت شده‌اند اما بیشتر آن‌ها در یک چیز متفق‌القول هستند: ‌‌آن‌ها از اپل می‌خواهند این اشتباه را در برابر همه‌ی کاربران آیفون جبران کند، چه با دادن باتری رایگان و چه با برگشت وجه مشتریانی که به خاطر این کند شدن مجبور به خرید آیفون جدید شده‌ بودند.

این مطلب را از دست ندهید: عذرخواهی اپل و 50 دلار تخفیف تعویض باتری آیفون

آیفون از آن زمان تا به حال قیمت باتری‌های جایگزین را از ۷۹ دلار به ۲۹ دلار که قیمت مناسبی به نظر می‌رسد، تعدیل داده است. برنامه تعویض باتری در حال اجراست و همه‌ی کاربران آیفون را شامل می‌شود، بدون توجه به تشخیص اپل و بدون توجه به اینکه گوشی نیاز به تعویض باتری دارد یا نه، اتفاقی که به نفع کاربرانی است که قصد عوض کردن آیفون‌شان را ندارند اما بدشان نمی‌آید عمر آن را زیاد کنند.

اپل هم‌چنین قول داده‌است در آینده امکانی فراهم آورد تا بررسی سلامت باتری گوشی برای کاربران آی‌او‌اس واضح‌تر و ساده‌تر شود. با این وجود این اقدامات برای لغو شکایات علیه اپل کافی نخواهند بود. باید منتظر ماند و دید عاقبت این شکایات به کجا خواهد رسید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا