تکنولوژی

ویژگی‌های پنهان در پیکسل 2

راه اندازی و تنظیم یک گوشی هوشمند جدید، برای برخی از کاربران می‌تواند گاهی چالش برانگیز باشد. اما دو گوشی قدرتمند جدید عرضه شده توسط گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 اکس ال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که استفاده راحتی دارند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند، قابلیت‌های پنهانی دارند که دسترسی به آنها گاهی می‌تواند پیچیده باشد اما دو گوشی جدید گوگل با وجود داشتن قابلیت‌های پیشرفته‌ای همچون تکنولوژی هوش مصنوعی، به طرز شگفت انگیزی ساده هستند. در ادامه راهنمای کوچکی از راه اندازی قابلیت‌های جدید و ابتدایی این دو گوشی جدید را می‌خوانید.

 

فعال سازی دستیار گوگل

دستیار هوش مصنوعی گوگل یکی از کارآمد‌ترین دستیاران هوشمندی است که در بازار وجود دارد و بدون شک اولین کاری که باید بعد از خریدن یک گوشی پیکسل 2 انجام ‌دهید، فعال سازی این قابلیت است. اولین باری که یک گوشی هوشمند را روشن می‌کنید، از شما درخواست می‌شود که دستگاه خود را به یک اکانت گوگل متصل کنید. برای این مرحله می‌توانید از دستیار هوشمند کمک بگیرید. البته، حتی اگر بار اول، این مرحله را رد کنید نیز قادر خواهید بود در زمان دیگر آن را ادامه دهید.

دگمه خانه را فشار داده و نگه دارید یا دو طرف گوشی را فشار دهید تا دستیار گوگل فراخوانده شود. اینجا گوگل از شما می‌پرسد که آیا مایل هستید تطبیق صوتی صورت بگیرد یا خیر. تطبیق صوتی امکان جوابگویی به دستورات صوتی کاربر را می‌دهد و حتی هنگامی که صفحه گوشی خاموش است نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. اینجا، مراحلی که روی صفحه نشان داده می‌شود را کامل کنید تا دستیار گوگل صدای شما را ضبط کند. امکان گذر از این مرحله و راه اندازی در زمان دیگر هم وجود دارد.

در آخر، به دستیار گوگل این اجازه را می دهید تا در جریان فعالیت‌های داخل گوشی و پیغام‌ها و نوتیفیکیشن‌های شما قرار بگیرد. این قابلیت، یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی‌های دستیار هوشمند گوگل در مقایسه با سیری و الکساست. کاربر می‌تواند در صورت عدم رضایت، اجازه انجام این دسترسی را ندهد.

 

تنظیم عملکرد کناره‌های گوشی

کناره‌های دستگاه پیکسل 2، قابلیت فشار دادن دارند و گوگل آن را Active Edge نامیده است. با این قابلیت، تنها با فشار کناره‌های دستگاه امکان فراخوانی دستیار هوشمند گوگل ممکن می‌شود. فشار کناره‌ها برای خاموش کردن آلارم‌ها و رد تماس ها نیز کاربرد دارد.

تنظیمات یا Setting را باز کنید و در ادامه به System  و بعد Gestures بروید. از آنجا، Active Edge را انتخاب کنید تا به تنظیمات مختلف این قابلیت دسترسی پیدا کنید. از همینجا می‌توانید میزان حساسیت کناره‌های گوشی خود را تغییر داده و برای فعال سازی این قابلیت میزان فشار دست را تعیین کنید. همچنین می‌توانید در همین قسمت کاربرد این قابلیت را تغییر دهید و مثلا از آن برای پاسخ دهی تماس‌ها و یا دیگر فعالیت‌ها استفاده کنید.

 

انتخاب Display Mode

مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند پیشرفته یا به اصطلاح High-end اندرویدی، هر دو گوشی پیکسل 2 و 2 ایکس‌ال چند حالت متفاوت برای صفحه ارائه می‌دهند که به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ‌های قابل مشاهده در صفحه را تنظیم کنید. اگر از تنظیمات کارخانه‌ای گوشی خود و صفحه نمایش او‌ال‌ای‌دی اش ناراضی هستید، می‌توانید در همین قسمت آنها را تغییر دهید.

بهSetting  و در مرحله بعد به Display بروید. گزینه Advance را انتخاب کنید تا تنظیمات بیشتر برای شما نمایش داده شود. در همین قسمت گزینه رنگ‌ها یا Colors را انتخاب کنید. در این قسمت سه انتخاب دارید: طبیعی یا Natural( SrgbBoosted و Saturated. گزینه Natural به صورت پیش فرض انتخاب شده است.

 

فعال سازی حالت شب

برخی از کاربران ترجیح می‌دهند تا از فیلترهای آبی رنگ برای کم کردن شدت نور صفحه نمایش گوشی‌های خود استفاده کنند که کمتر چشم را اذیت می‌کند. این قابلیت به خصوص در شب می‌تواند مفید باشد. روی گوشی پیکسل 2، این قابلیت “Night Mode” یا “حالت شب” نام دارد که به صورت اتوماتیک هنگام روز و شب تنظیم می‌شود.

– Setting را باز کرده و گزینه Display را انتخاب کنید. Nighe Light در این قسمت گزینه دوم است. آن را انتخاب کنید و از منوی پیش رو می‌توانید این قابلیت را خاموش یا روشن کنید.
 

قابلیت ذخیره باتری

گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 اکس‌ال جزو آن دسته از گوشی‌های هوشمندی هستند که باتری‌های پر دوامی دارند، اما اگر جزو کاربرانی هستید که این ویژگی نیز جوابگوی نیاز شما نیست، می‌توانید قسمت ذخیره باتری را فعال کنید.

قابلیت ذخیره باتری جزو قابلیت‌هایی اصلی اندروید است که با کاهش کارکرد‌های اضافی می‌تواند تا حدود مقتضی میزان باتری را صرفه جویی کند مانند خاموش کردن حالت ویبره، خاموش کردن نشان مکان جغرافیایی و دیتای اضافی که توسط برنامه‌های بلا استفاده، اعمال می‌شود. اما این قابلیت باید به صورت دستی توسط کاربر فعال شود و اتوماتیک نیست.

– Setting و بعد Battery را باز کنید. زیر گزینه Power Management،  آیتمی وجود دارد به نام Battery Saver. همینجا می‌توانید آن را خاموش یا روشن کنید. همچنین با انتخاب گزینه منو، می‌توانید این قابلیت را به گونه‌ای تنظیم کنید تا هنگام رسیدن شارژ گوشی به میزان 5 تا 10 درصد، به صورت اتوماتیک روشن شود.

 

فعال سازی Android Pay

پرداخت‌های موبایلی در حال  حاضر یکی از بهترین کاربردهای گوشی‌های هوشمند مدرن محسوب می‌شوند و اندروید پی نیز پروسه این قابلیت را راحت‌تر از قبل می‌کند. تنها کافیست یک اکانت گوگل داشته و اطلاعات حساب خود را ارائه کنید( البته در خارج ایران). در ادامه انجام پروسه پرداخت اینترنتی کافیست چند مرحله ساده امنیتی کامل کرده و پرداخت خود را انجام دهید.

– برنامه AndroidPay را باز کرده و گزینه Get Strated را انتخاب کنید. برای اضافه کردن مشخصات کارت جدید می‌توانید از دوربین گوشی خود استفاده کنید. تنها کافیست کادر مشخص شده دوربین را به اندازه کارت خود تنظیم کنید و در فرم ارائه بعدی، اطلاعات تکمیلی خود را وارد کنید.

 

فعال سازی Always-On Ambient Display

به لطف تکنولوژی OLED گوشی‌های جدید سری پیکسل، دستگاه می‌تواند نوتیفیکیشن‌های اصلی را در لحظه به صورت پیغام سفید، به روی صفحه تاریک گوشی بدون مصرف شارژ اضافه، پدیدار کند. این قابلیت Ambient Display نام دارد. به علاوه کاربر می‌تواند این قابلیت را برای تمام نوتیفیکیشن‌های خود فعال کند که البته این گزینه شارژ بیشتری مصرف می‌کند.

– Setting و بعد گزینه Display را انتخاب کنید. Advance  را انتخاب کرده که در ادامه، گزینه  Ambient Display  در پایین لیست دیده می‌شود. آن را انتخاب کنید و گزینه  Always On در بالای لیست را تیک بزنید. اتو ویک یا بیداری خودکار نیز زمانی صورت می‌گیرد که گوشی برداشته می‌شود. در این قسمت همچنین می‌توان هنگام دریافت نوتیفیکیشن جدید، گزینه روشن شدن صفحه را نیز انتخاب کرد.

 

ذخیره سازی هوشمند

به لطف وجود Google Photos، می‌توانید از فضای ابری برای ذخیره اتوماتیک نسخه‌های کپی عکس‌ها و ویدیوهای خود استفاده کنید. تمام اطلاعات ذخیره شده به این طریق، روی سرورهای گوگل ذخیره می‌شود و دیگر نیازی به استفاده فضای داخل گوشی نخواهید داشت. در گوشی‌های جدید سری پیکسل، گوگل قابلیت جدیدی اضافه کرده که ذخیره سازی هوشمند نام دارد و می‌تواند با حذف نسخه‌های تکراری، یک میزان فضای قابل  استفاده به روی گوشی باز کند.

– Setting را باز کنید و در ادامه گزینه Storage را انتخاب کنید. در این منو، گزینه‌ای به نام Smart Storage وجود دارد که با انتخاب آن و تیک زدن گزینه Remove Backed Up Photos & Videos می‌توانید به گوشی خود این برنامه را بدهید که بعد از 30، 60 یا 90 روز، عکس‌ها و فیلم‌های بک آپ گرفته شده اضافی را از روی حافظه گوشی پاک کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا