تکنولوژی

شیائومی هم اسپیکر هوشمند تولید می‌کند

شرکت چینی شیائومی نیز با رونمایی از اسپیکر هوشمند جدید خود، رسما پیوستن خود به جمع تولیدکنندگان این گجت خانگی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر بویژه سال جاری میلادی گجت‌های هوشمند خانگی همچون اسپیکرهای هوشمند بازار پر تب و تابی را به خود اختصاص داده‌اند. غول‌های عظیم تکنولوژی همچون آمازون و گوگل با معرفی نسخه‌های مختلف و جدیدی از این محصولات قصد داشتند بازار اسپیکرهای هوشمند را همچنان در اختیار خود بگیرند.

اما حالا گزارش‌های منتشر شده حاکی است که برند چینی شیائومی نیز به جمع تولیدکنندگان و سازندگان اسپیکرهای هوشمند پیوسته است و همانطور که در صنعت تولید ساعت و دستبندهای هوشمند با ارائه کیفیت مطلوب و قیمت مناسب بسیاری از رقبای خود را کنار زد، در حال حاضر می خواهد در تولید و فروش این اسپیکرهای هوشمند نیز با آنها به رقابت تنگاتنگی بپردازد.

اسپیکر هوشمند شیائومی « Yeelight » نام دارد و به دستیار صوتی هوشمند آمازون یعنی الکسا مجهز است. Yeelight در قسمت بالایی خود از دکمه‌های کنترل صدا و یک LED آبی رنگ بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این اسپیکر می توان به پردازنده چهارهسته‌ای Cortex-A۵۳ ، ۲۵۶ مگابایت رم، وای‌فای دوبانده ۴ و ۵ گیگاهرتزی و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث آن اشاره کرد.

این اسپیکر هوشمند دارای ۲۵۶ مگابایت حافظه داخلی و یک میکروفن با قابلیت دریافت ۳۶۰ درجه صدا تا برد پنج متر نیز است. Yeelight همچنین از فناوری سیستم هوش مصنوعی دوگانه ای بهره‌مند است که بدین وسیله می‌تواند با دیگر محصولات شیائومی ارتباط برقرار کند.

به نظر می رسد به طور کلی شیائومی در طراحی اسپیکرهای هوشمند خود، از همتای آمازونی آن یعنی اسپیکر اکو دات که از پرفروش‌ترین‌های تکنولوژی در سال ۲۰۱۷ شناخته شده است، الهامات فراوانی گرفته است.

طبق اعلام خود این شرکت، فروش این محصول از تاریخ ۳۱ ژانویه و با قیمت ۳۰ دلار آغاز خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا