تکنولوژی

آیفون های آینده اپل با مودم های مدیاتک عرضه می‌شوند

با افزایش تنش بین اپل و کوالکام، اپل دوباره اعلام کرده است که برای ساخت مودم گوشی‌های تولیدی در سال 2018، با شرکت MediaTek مشارکت خواهد کرد. به گزارش DigiTimes، اپل بعد از انتقال نیمی از سفارشات خود به شرکت‌های کوالکام و اینتل، حالا به دنبال شرکت دیگری با ظرفیت اضافه می‌گردد. در این گزارش عنوان شده که بر اساس گفته منابع ناشناس، شرکت مدیاتک ظرفیت، تکنولوژی و مزایای قیمتی کافی برای ساخت مودم آیفون‌های آینده را داراست. مدیاتک برای ساخت مودم آیفون‌های اپل با شرکت اینتل مشارکت خواهد داشت.

برخی از ناظران صنعت تکنولوژی اعلام کرده‌اند که مدیاتک سه اصل اساسی اپل برای ساخت قطعات مخصوص محصولات این شرکت را داراست: پیشرو بودن در حیطه تکنولوژی نسبت به رقبا، ارائه طرح جامع محصولات و پشتیبانی لجیستیک قابل اعتماد.

گزارش DigiTimes توضیح می‌دهد، از آنجاییکه مدیاتک در حوزه‌هایی مانند ساخت بلندگوهای هوشمند و دستگاه‌های شارژ بدون سیم نیز سرآمد است، همکاری بین این شرکت و اپل می‌تواند در آینده به فراتر از قطعه مودم نیز گسترش یابد.

ماه گذشته نیز گزارشی در The Wal Street Journal منتشر شد که احتمال می‌داد اپل به زودی شراکت خود را با کوالکام قطع کرده و با شرکت‌های دیگری نظیر مدیاتک و اینتل همکاری خود را آغاز خواهد کرد.

مدیاتک فعلا در این باره نظر خاصی اعلام نکرده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا