تکنولوژی

خشم کاربران از دستکاری‌های عمدی اپل

اپل روز چهارشنبه توضیح داد که چرا به صورت مخفیانه عملکرد آیفون‌های مدل قدیمی‌تر را کاهش می‌داده است، اعترافاتی که برخی از طرفداران پر و پا قرص این برند محبوب جهانی را خشمگین کرده است.

اپل بردندیست که در بین دیگر شرکت‌های تکنولوژیک، به داشتن مشتریان با ایمان و وفادار معروف است اما این شرکت به تازگی خبری اعلام کرد که اعتماد و وفاداری مشتریان خود را به شدت تضعیف کرد. این شرکت دلایل و توجیهات دستکاری عمدی و مخفیانه برخی از مدل‌های قدیمی‌تر آیفون را توضیح داده است اما به نظر نمی‌آید که چیزی از خشم و نا امیدی کاربران کم کرده باشد.

منتقدان، قبلا نیز این شرکت را به دلیل اجبار کاربرانش به ارتقا نرم افزاری دستگاه‌ها خود و همچنین کاهش واضح کیفیت عملکرد گوشی‌های به روز رسانی نشده، محکوم کرده بودند. اپل اعلام کرد که برای انجام این کار دلایل منطقی داشته است مانند جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی مدل‌های قدیمی‌تر اما این توجیه اپل تاثیر زیادی به روی فروکش کردن خشم طرفداران نداشت.

اپل سال گذشته اعلام کرد که عملکرد آیفون‌ها را دستکاری می‌کند اما توضیحی برای این کار ارائه نکرده بود. اخیرا گزارشی توسط GeekBench منتشر شد که نشان می‌داد آیفون‌های قدیمی‌تر به وضوح سرعت کمتری نسبت به زمان عرضه شان دارند و اپل بعد از انتشار این گزارش اقدام به ارائه توضیحات در اینباره کرد.

بعد از انتشار این خبر از سوی اپل، موج بی اعتمادی در بین طرفداران همیشه وفادار این برند شروع شد و حالا شرکتی محسوب می‌شود که قبلا توطئه‌ای انجام داده و حالا بعد از لو رفتن، تلاش دارد تا خود را توجیه کند. مشتریان از خود می‌پرسند، این شرکت دیگر چه رازهای مگویی دارد؟ اپل اعلام کرده که تازه یک سال است که این دستکاری‌ها را انجام می‌داده، اگر این هم دروغی دیگر باشد چه؟

به عقیده بسیاری از کاربران و منتقدین، دلیل و انگیزه این دستکاری‌ها هرچه که بوده باید از قبل اعلام می‌شده است. اگر این شرکت زمان معرفی مدل‌ها، این دستکاری را به عنوان یک قابلیت معرفی کرده و در سیستم عامل دستگاه‌ها می‌گنجاند، می‌توانست علاوه بر حفظ حمایت و اعتماد مشتریان، شیوه‌های جدیدی نیز برای بهبود عملکرد قابلیت خود ارائه دهد.

حالا اپل با بی اعتمادی، خشم و انتقاد مشتریان خود روبروست و نمی‌تواند هیچ کس جز خودش را مقصر بداند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا