تکنولوژی

هواپیماهای برقی‌هیبریدی در راه‌ تولید

ایرباس، رولزرویس و زیمنس قصد دارند صنعت نوپای تولید هواپیماهای برقی را به پیش برده و با همکاری یکدیگر هواپیماهای بزرگ برقی بسازند.

به گزارش فارس، هواپیمای جدید که  E-Fan X  نام دارد هیبریدی است و تکمیل آن تا سال 2020 به طول می انجامد.

هواپیماهای برقی – هیبریدی از جمله گزینه های محبوب مهندسان و دوست داران محیط زیست محسوب می شوند. با استفاده از این هواپیماها اتکا به سوخت های فسیلی کاهش یافته و انتشار دی اکسید کربن در جو کره زمین کمتر می شود.

بر اساس برنامه ریزی کمیسیون اروپا انتشار گازهای دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن در جو کره زمین باید تا سال 2050 به ترتیب 90 و 65 درصد کاهش یابد. از سوی دیگر میزان آلاینده های صوتی نیز تا این مدت باید شاهد کاهش 65 درصدی باشد.

هواپیماهای برقی هم کم سروصدا و هم دوست دار محیط زیست هستند و لذا سرمایه گذاری برای تولید آنها روز به روز در حال افزایش است. موتور برقی این هواپیماها سبک تر و ساده تر است و می توان در آنها از سیستم های هوشمند کنترل رایانه ای استفاده کرد. تعمیر و نگهداری این هواپیماها هم ساده تر انجام می شود.

به جای موتور توربوفن جت در این هواپیمای تازه از موتور برقی دومگاواتی ساخت زیمنس استفاده می شود. این شرکت واحد کنترل قدرت E-Fan X را هم خواهد ساخت. قرار است اولین آزمایش ها بر روی نمونه اولیه این هواپیما در سال آینده میلادی انجام شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا