تکنولوژی

2 کشته و صدها زخمی در راه «پوکمون گو»

طبق گزارش‌ها، تابستان سال گذشته، بازی «پوکمون گو» توانسته لذت، هیجان، صدمات و حتی مرگ را برای کاربران به ارمغان بیاورد. در یک گزارش جدید با عنوان «مرگ به وسیله پوکمون گو» می‌توان نیمه تاریک و ترسناک این بازی واقعیت افزوده بسیار محبوب را بهتر دید.

«مارکو فاسیو» و «جان مک کانل» محققین دانشگاه «پوردو» گزارش‌های مرتبط با ایالت تیپکانو کشور هند را بررسی کردند و در 5 ماهه اول عرضه این بازی در کشور هند که به جولای 2016 بر می‌گردد، میزان خسارت‌های وارد شده چه از طریق صدمات و چه از طریق حادثه‌های منجر به مرگ توسط این بازی را مبلغی بین 5.2 تا 25.2 میلیون دلار برآورد کرده‌اند. اگر این آمار با آمار کاربران فعلی این بازی در آمریکا تطبیق دهید، می‌توان گفت که چیزی حدود 2 تا 7.3 میلیارد دلار به کاربران این بازی در ایالات متحده خسارت وارد شده است.

در این بازه زمانی 148 روزه، تعداد گزارش تصادفات نسبت به دوره 148 روزه قبلی، حدود 286 مرتبه افزایش داشته است. از این تعداد گزارش‌ها، 134 گزارش تصادف بر اثر توقف کاربران در جلوی Pokestopهای رخ داده است. بازی پوکمون کاربران را به بیرون آمدن از خانه و حرکت در خیابان تشویق کرده و این ایستگاه‌های Pokestops هم کاربران را مجبور به توقف ناگهانی در حین حرکت می‌کند. بیشتر کاربران این بازی برای کسب امتیاز بیشتر، این بازی را درون ماشین در حال حرکت انجام می‌دهند که همین مسئله آمار تصادفات را شدیدا افزایش می‌دهد.

محققان دخیل در این گزارش می‌گویند دلیل اصلی تصادفات این است که کاربران ناگهان از خودروی خود خارج می‌شوند و به دنبال پوکمون‌ها می‌روند. دلیل افزایش مرگ و میر تنها به این دلیل نیست که بازی پوکمون باعث می‌شود افراد در مکان و زمان اشتباه و در موقعیت اشتباه قرار بگیرند، این بازی در اصل باعث می‌شود افراد رفتارها و اعمال احمقانه‌ای را از خود بروز دهند و باعث ایجاد صدمات شدید و حتی مرگ خودشان شوند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا