تکنولوژی

سرک کشیدن در موبایل دیگران ممنوع!

در کنفرانس بررسی سیستم‌های پردازش کننده اطلاعات عصبی که هفته آینده در ایالت کالیفرنیا برگزار خواهد شد، «هی جونگ ریو» و «فوریان شروف» دو محقق شرکت گوگل قصد دارند یک پروژه جدید را با نام «محافظ نمایشگر الکترونیک» را معرفی کنند. گوگل پیکسل با استفاده از دوربین جلو و هوش مصنوعی که چشم اشخاص را تشخیص می‌دهد، می‌تواند زمانی که بیش از یک نفر به نمایشگر دستگاه خیره شده باشد را تشخیص دهد. در یک ویدیو جدید که توسط یکی از این محققین منتشر شد، می‌بینیم که این ویژگی قادر است سریعا چهره افرادی که در حال مشاهده صفحه نمیش گوشی شما هستند را تشخیص دهد و به شما اعلام کند.

هردو محقق ادعا می‌کنند که این سیستم قادر است در شرایط نوری و حالت‌های مختلف به‌خوبی کار کند و می‌تواند در کمتر از 2 میلی‌ ثانیه خیره شدن افراد به نمایشگر گوشی شما را تشخیص دهد. دلیل بالا بودن سرعت عمل این سیستم هوش مصنوعی این است که این برنامه کاملا بر روی گوشی اجرا می‌شود و نیازی به دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارد و اطلاعات برای پردازش به سرورهای کلاد شرکت گوگل ارسال نمی‌شوند.

گوگل به‌تازگی اقدامات زیادی در جهت استفاده راحت‌تر از امکانات هوش مصنوعی برای برنامه‌نویسان و استفاده از آن در سیستم‌عامل اندروید و دستگاه‌های مختلف انجام داده است. برنامه نویسان با استفاده از ابزار TensorFlow Lite گوگل می‌توانند از امکانات مختلف هوش مصنوعی برای به کارگیری در اسمارت‌فون‌ها استفاده کنند. ضمنا گوگل روز گذشته با معرفی یک رابط برنامه‌نویسی جدید، استفاده از ابزار TensorFlow Lite در اسمارت‌فون‌ها توسط برنامه‌‌نویسان را بیش از پیش آسان کرد.

البته این سیستم تشخیص نگاه که گوگل قصد دارد معرفی کند، ممکن است کاهی اوقات باعث سردرگمی هم بشود. البته این دو محقق اعلام کرده اند که کاربران در صورت تمایل می‌توانند این ویژگی را تنها رد حین مشاهده و خواندن یکی سری اطلاعات دلخواه فعال کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا