تکنولوژی

ال‌جی Q6؛ میان‌رده‌ 5.5 اینچی

شاید بتوان گفت مهم‌ترین نیاز کاربران گوشی‌های همراه در این چند سال گذشته صفحه‌نمایش بزرگ بود تا به وسیله آن بتوانند به راحتی از محتواهای چندرسانه‌ای خود مثل فیلم‌های با کیفیت و عکس‌های رنگارنگ لذت برده و البته راحت‌تر شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنند. این امر باعث شد گوشی‌هایی با سایز بزرگ‌تر از 6 اینچ با لقب فبلت به بازار وارد شوند. مدل‌هایی که نه می‌شد آنها راحت در دست گرفت و نه ویژگی‌های تبلت‌ها را داشتند. از این گوشی‌ها استقبال چندانی نشد و البته نیاز کاربران همچنان سرجای خود باقی ماند.

تا اینکه امسال شاهد یک اتفاق بسیار هیجان‌انگیز بودیم. مهم‌ترین گوشی‌هایی که در سال 2017 عرضه شدند خارج از همه تفاوت‌هایشان در یک زمینه بسیار شبیه یکدیگر عمل کردند. بیشتر پرچم‌داران امسال بسیار روی صفحه‌نمایش تمرکز کرده و تا آنجایی که می‌توانستند حاشیه صفحه‌نمایش را کم کردند. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به گوشی‌های بسیار بزرگ که به سختی در دست جا می‌گیرند، مدلی با اندازه معمول گوشی‌های بازار دست گرفته و در عین حال از صفحه‌نمایش بزرگتری بهره ببرند. این اندازه بزرگ صفحه‌نمایش باعث عرضه قابلیت‌های بسیار متنوع و کاربردی روی گوشی‌های نسل جدید شد. مثلا گوشی ال‌جی G6 برای اولین بار نسبت تصویر 18:9 را روی نمایشگر نوآورانهFullVision  معرفی کرد و انجام دادن چند کار همزمان را مثل آب خوردن کرد. همچنین به کاربر امکان می‌داد قاب تصویربرداری خود را به دو قسمت تقسیم کند و همزمان عکس گرفته شده و دوربین را روی یک صفحه ببیند.

الجی کیو 6

طیف وسیعی از مشتریان از این قابلیت فوق‌العاده گوشی ال‌جی استقبال کردند. ولی درصدی از افراد مسئله قیمت این گوشی برایشان مهم بود. با اینکه گوشی G6 نسبت به دیگر پرچم‌داران با قیمت مناسب‌تری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد ولی باز هم کسانی هستند که توانایی خرید آن را نداشته و یا ترجیح می‌دهند پول کمتری برای گوشی پرداخت کنند. خبر خوب اینکه ال‌جی هوای این دسته از مشتریان را نیز داشته و صفحه‌نمایش خود را در قالب گوشی میان‌رده Q6 و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار مشتریان گذاشته است. ال‌جی Q6 اولین مدل از سری جدید Q ال‌جی است و برای جوانان نسل جدید طراحی شده است. کسانی که می‌خواهند یک گوشی همراه مجهز به فناوری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار ال‌جی و با قیمت اقتصادی در دست بگیرند. ال‌جی Q6 همان DNA ال‌جی G6 را دارد. ال‌جی با نمایشگر FullVision نمایشگر بزرگی را در اختیار مشتریان می‌گذارد که به راحتی می‌توانند با یک دست یا آن کار کنند؛ یعنی راه‌حلی مناسب برای بزرگترین چالشی که در دهه اخیر طراحی گوشی‌های هوشمند با آن مواجه شده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی ال‌جی Q6 نمایشگر ۵٫۵ اینچ FHD+ Full Vision آن است. فناوری منحصربه‌فرد نمایشگر نه تنها بیشترین فضا را ارائه می‌دهد بلکه کاربری چند پنجره‌ای را هم تسهیل می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد تا نمایشگر را به دو پنجره مربعی شکل کامل تقسیم کنند که هم به شکل افقی و هم عمودی قابل مشاهده است. حالت دوربین مربعی Square Camera Mode با گرفتن عکس‌های مربعی که سایز مورد علاقه طرفداران شبکه‌های اجتماعی است و البته ادغام دو تصویر مربعی می‌تواند کلاژهای مربعی ایجاد کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی این گوشی هوشمند مقاومت بالای آن است. قاب فلزی این گوشی که از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده است (فلزی بسیار مستحکم که در صنایع هوا فضا استفاده می‌شود) و با توجه به گوشه‌های خمیده جلوی ضربه‌ها را گرفته و از گوشی حفاظت می‌کند. گوشی ال‌جی Q6 بر اساس استاندارد نظامی MIL-STD 810G ساخته شده است. استانداردی که توسط ارتش آمریکا طراحی شده است و میزان مقاومت گوشی را در مقابل گرمای شدید، باران، رطوبت، گرد و غبار را می‌سنجد. باتری گوشی Q6 نیز توانسته تست‌های بسیار سختی را از سر بگذراند و حتی از استانداردهای بین‌المللی مورد نیاز نیز فراتر برود. سخت‌افزار گوشی به گونه‌ای است که گرمای ایجاد شده را به راحتی برطرف می‌کند. سیستم مرکزی خنک‌کننده با فضای داخل گوشی هماهنگ شده است و قطعاتی که گرما تولید می‌کنند در دورترین فاصله ممکن از یکدیگر قرار گرفته‌اند تا میزان تولید گرما را به حداقل برسانند.

منبع : روابط عمومی ال‌جی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا