تکنولوژی

فورد ماشین پلیس هیبریدی می‌سازد

شرکت فورد حول و حوش زمان برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک امسال، از اولین خودروی سدان هیبریدی پلیس خود پرده برداری کرد و حالا نسخه پلاگ-این هیبریدی این مدل نیز توسط شرکت فورد معرفی شده است.

خودروی پلاگ-این هیبریدی فورد، شباهت زیادی به مدل  Fusion Energi plug-in این شرکت دارد اما نسخه جدید به صورت انحصاری برای استفاده دولتی و قضایی طراحی و تولید شده است. این خودرو به یک باتری 7.6-kWh مجهز است و قادر است مسافت 33 کیلومتر را تنها با استفاده از سوخت الکتریکی و با سرعتی حدود 136 کیلومتر در ساعت طی کند. باتری این خودرو در دو ساعت شارژ می‌شود.

ماشین پلیس فورد هیبریدی

ظاهر داخل این مدل، مشابه دیگر خودروهای مخصوص پلیس است. صندلی‌های جلو به گونه‌ای طراحی شده است که برای نشستن فردی که به با خود تجهیزات و ابزار حمل می‌کند، راحت‌تر باشد. همچنین بین صندلی‌ها، صفحات ضد ضربه چاقو وجود دارد تا امنیت مامورین را تامین نماید به علاوه قسمت‌هایی مخصوص نصب تجهیزات نیز وجود دارد.

مانند هر خودروی دیگری، این مدل با سه آپشن انتخابی معرفی شده است و موسسات مختلف بر اساس آنها می‌توانند لامپ‌های رنگی، افزایش حجم صندوق عقب و یا چراغ‌های اورژانسی را به روی خودرو تعبیه کنند. قابلیت استثنائی دیگری نیز وجود دارد که طی آن تمام نورهای داخل خودرو به طور کامل خاموش می‌شود که این کار برای انجام ماموریت‌های پلیسی به کار می‌آید. با فرض بر اینکه خودروهای پلیس معمولا مجبور هستند که مدت‌های طولانی در یک مکان ثابت قرار بگیرند، این خودرو به صورت ویژه‌ای کم مصرف طراحی شده است که این قابلیت به کمتر آلودن هوا نیز کمک می‌کند.

این خودروی سدان هیبریدی در ماه دسامبر برای پیش خرید به بازار عرضه می‌شود و تابستان سال آینده به مشتریان تحویل خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا