تکنولوژی

برنامه فورد برای سال 2021

این روزها تکنولوژی و خودرو وارد رابطه پیچیده‌ای شده است و دیگر یک خودروی بدون تکنولوژی یک خودروی کامل نیست. کمپانی فورد برای اینکه این موضوع عقب نماند تصمیم بزرگی گرفته است. فورد برای کمپانی خود یک خط قرمز سه ساله تعیین کرده است. فورد برنامه دارد تا خودروهای خود را تا سال 2021 به سیستم راننده اتوماتیک تبدیل کند و البته نه در سطح آزمایشی و کوچک بلکه در سطح بسیار گسترده. مدیرعامل فورد طی صحبت‌هایی که با فاینشنال تایمز داشته اعلام کرده است که آنها امروز هم این سرویس را در شهر میامی ارائه می‌دهند و آزمایش‌های زیادی را انجام داده‌اند. به گفته فورد از تکنولوژی بدون راننده برای دلیوری پیتزا در میامی استفاده شده است.

به گفته مدیرعامل فورد یکی از دشوارترین کارها در این زمینه تنظیم یک بیزنس مدل مناسب برای این فرآیند جدید است. قائم مقام این کمپانی هم اعلام کرد فورد در حال ساخت اولین ترمینال خودروهای بدون راننده است تا نگهداری و تعمیر این خودروها را در این محل انجام دهند. وی ادامه داد پیش از اینکه هزاران خودرو بدون راننده وارد خیابان‌ها شوند ما نیاز داریم تا بستر را به خوبی برای آنها فراهم کنیم.

مدیرعامل فورد در ادامه گفت ما برخلاف ولوو، جگوار و لند روور عمل می‌کنیم. این کمپانی‌ها با شرکت‌هایی مثل اوبر وارد توافق شده‌اند تا خودروهای بدون راننده خود را به آنها بفروشند اما فورد تصمیم دارد تا زیرساخت را خودش فراهم کند و همه سرویس لازم توسط خود فورد انجام خواهد شد. فورد برای اینکه در زمینه هوش مصنوعی از رقبا عقب نماند و به پیشرفت خود ادامه دهد سال گذشته روی کمپانی آرگو که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند 1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا