تکنولوژی

اپل آیفون «پاتریک کلی» را آنلاک می‌کند!

طبق گزارش‌ های منتشر شده اداره پلیس ایالت تگزاس با ابلاغ دستور قضایی به شرکت اپل، این شرکت باید به اکانت آی‌کلاد «پاتریک کلی» که اوایل این ماه با حمله به یک کلیسا 26 نفر را به قتل رسانده بود، دسترسی پیدا کند. ظاهرا مقامات قانونی به دنبال پیامک‌ها، شماره تلفن‌ها، تماس‌ها و تمامی اطلاعات از جمله تصاویر و ویدیوهای موجود در اکانت آی‌کلاد او از ابتدای سال 2016 تا به‌امروز هستند.

گفته می‌شود اداره پلیس تگزاس با ارائه یک مجوز تفتیش دیگر به شرکت اپل قصد دارد به صورت جداگانه به اطلاعات داخل آیفون SE که در کنار جسد پاتریک کلی یافت شده، دسترسی پیدا کند. پس از شکایت اف‌بی‌آی مبنی بر اینکه دسترسی نداشتن به اطلاعات آیفون پاتریک کلی باعث کندی روند تحقیقات در این پرونده شده، مقامات قضایی تگزاس این دو حکم تفتیش را در تاریخ 9 نوامبر صادر کردند.

طبق سیاست‌های اپل، این شرکت تنها در صورتی اطلاعات کلاد کاربران خود را فاش می‌کند که مجوز تفتیش به صورت رسمی از طرف مقامات قضایی صادر شده باشد. علاوه بر اینکه احتمالا پاتریک کلی از اطلاعات گوشی خود در آی‌کلاد یک بک‌آپ تهیه کرده است، دسترسی مستقیم به اطلاعات داخل گوشی او هم ممکن است به پیشرفت پرونده کمک کند. با این حال اپل تا قبل از صدور این 2 حکم از طرف مقامات قضایی تگزاس، دسترسی مستقیم اف‌بی‌آی به گوشی او را نپذیرفته بود.

اف‌بی‌آی با اشاره به سرپیچی های اپل درباره این پرونده و پرونده سال گذشته که اپل حاضر به بازکردن آیفون یکی از نیروهای داعش نشد، معتقد است که کدگذاری و حفاظت بیش از حد از اطلاعات باعث ایجاد مانع در روند پیگیری پرونده‌ها جنایی می‌شود.

اپل فعلا واکنشی نسبت به این قضیه و ارائه اطلاعات پاتریک کلی به اداره پلیس تگزاس نداشته است اما یکی از سخنگوهای اپل گفته که این شرکت تا کنون هیچگونه درخواست رسمی از طرف مقامات قضایی آمریکا در رابطه با پرونده پاتری کلی مطرح نشده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا