تکنولوژی

مرورگر کروم بهتر است یا فایرفاکس؟

وبسایت  Mashableچند وقت پیش در گزارش خود ادعا کرد که بر اساس تست‌های «BrowserBench JetStream»، مرورگر فایرفاکس کوانتوم در مقایسه با گوگل کروم، در اجرای اپلیکیشن‌های تحت وب عملکرد بهتری دارد اما در دیگر تست‌های بنچمارک انجام شده مرورگر کروم عملکرد بهتری را از خود به‌جای گذاشت. حال وبسایت Laptop Mag در گزارش خود تست‌های بیشتری را بر روی این دو مرورگر انجام داده و به این نتیجه رسیده که فایرفاکس در تست‌های JetStream و تست‌های 6 گانه WebXPRT عملکرد بهتری را از خود به‌ نمایش گذاشته است.

در یک سری تست‌ها که مقدار رم اشغال شده توسط مرورگرها اندازه‌گیری می‌شد، میانگین نمره به‌دست آمده توسط کروم نشان می‌داد که این مرورگر در مقایسه با فایرفاکس مقدار رم کمتری را اشغال می‌کند. البته نمره میانگین گاهی اوقات ممکن است با عملکرد واقعی مرورگر متفاوت باشد. برای مثال از 3 تست انجام شده،  فایرفاکس در 2 تست مقدار رم بیشتری را نسبت به کروم اشغال کرد اما در تست سوم، فایرفاکس طبق ادعای شرکت موزیلا دقیقا 30 درصد کمتر از مرورگر کروم رم دستگاه را اشغال کرد.

ضمنا هردو مرمرگر در کمتر از 0.302 ثانیه اجرا شدند و در پایان گزارش، Laptop Mag هردو مرورگر را اینگونه توصیف می‌کند: «فرقی نمی‌کند که کدام مرورگر را انتخاب کنید چراکه هردو از سرعت عمل بسیار بالایی برخوردار هستند و قادرند تمامی فعالیت‌های روزانه شما از طریق مرورگر را در کمترین زمان ممکن و بدون هرگونه ایراد انجام دهند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا