تکنولوژی

اقدامات توییتر پس از ماجرای حذف اکانت ترامپ

همانطور که در خبرهای قبلی اشاره کردیم، اکانت توییتر ترامپ روز پنج شنبه به‌مدت 11 دقیقه توسط یکی از کارکنان توییتر از دسترس خارج شد. با اینکه بسیاری از افراد از این اقدام شجاعانه کارمند توییتر استقبال کرده و او را هم تشویق کردند اما برخی معتقدند که نبود کنترل و نظارت کافی روی فعالیت‌های کارکنان توییتر می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خطرناک باشد. به‌همین دلیل اکانت رسمی توییتر روز جمعه اعلام کرد که به‌منظور جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی، تدابیر نظارتی و امنیتی جدیدی را به‌کارگرفته است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، این شخص حتی کارمند رسمی توییتر نبوده و تنها به صورت پاره‌وقت و قراردادی در این شرکت مشغول به‌کار بوده است. این خبر باعث مطرح شدن این سوال شد که چگونه یک فرد که حتی کارمند رسمی توییتر هم نیست، می‌تواند به‌همین راحتی به اکانت رسمی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دسترسی داشته باشد؟ با اینکه توییتر برای تعلیق برخی اکانت‌ها که قوانین و سیاست‌های این سرویس را زیر پا می گذارند، باید به کارکنان خود یک سری دسترسی‌ها را بدهد، اما بهتر نیست برای دستکاری و حتی بررسی اکانت شخصیت‌های مشهور یک سری مراحل جداگانه و حتی مجوز مقامات بالاتر در نظر گرفته شود؟

با این وجود اکانت توییتر ترامپ پس از 11 دقیقه به حالت عادی برگشت و او چند ساعت بعد انتشار توییت‌های خود را آغاز کرد. توییتر اعلام کرده که قصد ندارد اطلاعات بیشتری راجع به این مسئله را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد. در ادامه اکانت رسمی توییتر نوشت تدابیر ویژه‌ای را به‌کار گرفته است تا از این پس حذف کردن اکانت شخصیت‌های مهم به سادگی اتفاق نیافتد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا