تکنولوژی

زمان نامعلوم رونمایی از PS5

 تاریخ رونمایی از پلی استیشن5 به یکی از داغ‌ترین بحث های روز تبدیل شده که البته سونی هنوز برنامه دقیقی برای آن اعلام نکرده است.

سال 2017 شاهد رونمایی از بزرگترین رقیب کنسول پلی استیشن، یعنی «ایکس‌باکس وان ایکس» بودیم البته نباید کنسول «نینتندو سوییچ» را هم نادیده گرفت. حال این دو کنسول باید مستقیما با پلی‌استیشن4 و پلی‌استیشن 4 پرو رقابت کنند تا بتوانند بخشی از بازار کنسول‌های بازی را به‌خود اختصاص دهند.

البته نینتندو عملکرد خوبی داشته و پس از معرفی کنسول جدید خود تا کنون توانسته 5 میلیون دستگاه را به‌فروش برساند. از طرف دیگر ایکس‌باکس وان ایکس هم که قرار است نوامبر امسال عرضه شود، توانسته رکورد پیش فروش کنسول در شرکت مایکروسافت را جابجا کند.

حال به‌نظر می‌رسد به‌زودی تاریخ رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 5 هم اعلام شود. اگر سونی بخواهد در معرفی و عرضه کنسول جدید خود موفق باشد، احتمالا باید از همان ویژگی که مایکروسافت در کنسول جدید خود استفاده کرده، در کنسول پلی‌استیشن5 استفاده کند.

طبق گزارش‌های اخیر، مایکروسافت موفق شده ویژگی جدیدی برای مقابله با تقلب در بازی‌هایش را معرفی کند. این ویژگی که TruePlay نام داذد، برای مقابله با تقلب‌هایی که بازی‌های کامپیوتری همواره با آن مواجه هستند طراحی شده است. از جمله این تقلب ها می‌توان به «وال هک» (Wallhack) و ««Aimbot اشاره کرد که بسیاری از هکرها از آنها استفاده می‌کنند.

حال برنامه TruePlay در طول بازی همواره دیتا را برای یافتن کدهای غیرمعمول (کدهای تقلب) بررسی می‌کند. یکی از مقامات مایکروسافت در اینباره می‌گوید: «بازی‌‌هایی که همراه با TruePlay اجرا می‌شوند، در اصل به‌صورت کاملا محافظت شده اجرا می‌شوند که در آن امکان حمله به کدهای منبع بازی وجود نخواهد داشت. در صورت یافتن هرگونه دستگاری و یا اجرای کد تقلب، سیستم شروع به هشدار دادن خواهد کرد.»

حال از آنجایی که تقلب در بین کاربران کنسول پلی‌استیشن4 خیلی معمول نیست و تا به‌امروز شرکت سونی را خیلی به دردسر ننداخته، به نظر می‌رسد به کارگیری چنین سیستمی در کنسول جدید این شرکت کار مشکلی نخواهد بود و از این طریق سونی می‌تواند با خطرات احتمالی گسترده در آینده مقابله کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا